Žiniasklaida apie mus

Žiniasklaida apie mus

Švietimo ekspertė: jauni žmonės nori būti pedagogais

liepos 5, 2018

Vytauto Didžiojo universitete  daktaro disertaciją apsigynusi Mokyklų tobulinimo centro ir programos „Renkuosi mokyti!“ viena iš steigėjų  Eglė Pranckūnienė sako, kad pasitikėjimas ir visuomenės palaikymas švietimo praktikams yra be galo svarbus. Anksčiau mokytojai buvo gerbiami, jie jautėsi švietimo sistemos kūrėjais, kuriančiais Lietuvos mokyklą, turėjo daug kūrybinės laisvės. Šiandien situacija kiek kitokia – vykstant nuolatinėms švietimo reformoms buvo prarastas kryptingumas. Daug dėmesio skiriama įvairių vertinimo instrumentų įdiegimui – egzaminams, mokyklų vertinimui, reitingavimui…

Mokytoja Asta: ateitis vaikšto mokykloje

kovo 28, 2018

Kviečiame į pažintį su „Renkuosi mokyti!“ aštuntosios kartos mokytoja Asta Cikanaviče. Astą pakalbino „Šiaulių krašto“ žurnalistė Loreta Klicner. Šiau­lių Sal­du­vės pro­gim­na­zi­jos gam­tos ir žmo­gaus pa­ži­ni­mo bei bio­lo­gi­jos mo­ky­to­ja As­ta Ci­ka­na­vi­čė į mo­kyk­lą atė­jo prieš pus­me­tį. Džiau­gia­si sa­vo mo­ki­niais ir ko­le­go­mis, ma­žo­mis sėk­mės is­to­ri­jo­mis, Ji įsi­ti­ki­nu­si, kad tik pi­ni­gų pres­ti­žui neuž­ten­ka – pir­miau­sia, rei­kia gerb­ti sa­ve ir pel­ny­ti vai­kų pa­gar­bą. Pil­do­si vai­kys­tės sva­jo­nė Dirb­ti mo­ky­to­ja – to­kia bu­vo As­tos Ci­ka­na­vi­čės vai­kys­tės…

Autokratų saulėlydis

vasario 28, 2018

Jungtinės Karalystės švietimo ekspertė dr. Coleen Jackson pastebi, kad Lietuvos mokyklose vis dar vyrauja autokratinis vadovavimo stilius. Tačiau posūkis demokratiškesnių santykių link galėtų lemti geresnius mokinių egzaminų rezultatus. Su „Lyderių laikas“ ir „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ mokymų lektore IQ redaktorė Viktorija Vitkauskaitė kalbėjosi apie lyderystės ir politikos įtaką šalies švietimui. Visą interviu skaitykite čia. Nuotr. IQ

U. Penkauskaitė: mokyti kitaip

vasario 8, 2018

Urtė Penkauskaitė yra programos „Renkuosi mokyti!” programos alumnė. Pasibaigus dvejų metų programai ji nusprendė pasilikti švietimo srityje ir toliau dirbti su vaikais, tad šiuo metu Vilniaus Petro Vileišio progimnazijoje prancūzų kalbos moko vaikus nuo trečios iki aštuntos klasės. „Visų pirma, „mokyti kitaip“ man asocijuojasi su drąsa. Drąsa siūlyti alternatyvius mokymosi būdus, originalius sprendimus. Nebijoti išeiti iš pamokos, programos rėmų, turint tikslą padėti kiekvienam vaikui pasiekti mokymosi sėkmę. „Mokyti kitaip“ man…

Pataria RM mokytojai: kaip susikalbėti su vaikais

vasario 7, 2018

Šiauliuose dirbanti klasių kuratorė Gabrielė Rimkutė, „Renkuosi mokyti!“ aštuntosios kartos dalyvė, regis, surado raktą į vaikų širdį. Sutarti su vaikais jai sekasi puikiai. Ir savo patarimais ji dalijasi su tėvais ir kitais mokytojais. Pasak Gabrielės, galima pastebėti, kad daug šiuolaikinių vaikų – individualistai. „Jiems yra svarbu pasiekti savo tikslus, išreikšti save ir jaustis gerais kokioje nors srityje. Kai pavyksta gyventi pagal šias vertybes – vaikai yra laimingi. Tikiu, kad šios…

Požiūris: trys švietimo lygiai

vasario 2, 2018

Technologijų keičiamai naujajai mokinių kartai tradicinės ir formalios pamokos nebeįdomios. Mokinių sudominimas – rimtas iššūkis. Tačiau mokyklos šiandien susiduria ir su rimtesnėmis problemomis. Kokios jos ir kaip jas spręsti, delfi.lt  pasakojo ir  Eglė Pranckūnienė, viena iš „Renkuosi mokyti!”  programos steigėjų. Mokykloms kenkia politiniai žaidimai VšĮ Mokyklų tobulinimo centro steigėjos Eglės Pranckūnienės akimis, didžiausias šiuolaikinės mokyklos problemas patogiausia įvardinti ir suprasti analizuojant jas trimis lygmenimis – nacionaliniu, savivaldos ir mokyklų lygiu. Išskirdama…

E. Pranckūnienė: ant dabartinių mokytojų laikosi Lietuvos švietimas

sausio 30, 2018

Ar pasitikime žmonėmis, dirbančiais mokyklose? Ar mūsų švietimo sistema orientuota į žmones, ar į rodiklius? Apie tai kalbamės su švietimo eksperte Egle Pranckūniene, Mokyklų tobulinimosi centro steigėja. Kokia pagrindinė mokyklos funkcija – ar parengti visapusiškai harmoningą asmenybę, ar ruošti specialistus šalies ūkiui? Nepriklausomybės pradžioje buvo kuriama švietimo vizija, siekusi paruošti visavertę asmenybę, atskleisti kiekvieno žmogaus potencialą, o darbo rinka niekada nebuvo pagrindinis vizijos kūrėjų tikslas. Europos Sąjungai – ekonominei sąjungai…

Noriu kurti gerą mokyklą, kurioje visi esantys žmonės pasijustų laimingi

sausio 25, 2018

Pažintis su pašnekovu Donatas Kriukas (32 m.) gimė ir vaikystę praleido Panevėžio mieste. Po mokyklos pasirinko studijas Vilniuje, kur įsitvirtino ir sukūrė šeimą. 2008 m. po Lietuvos socialinės programos „Renkuosi mokyti!“ D. Kriukas pradėjo dirbti technologijų mokytoju Vilniaus Salomėjos Nėries gimnazijoje, kurioje dirba ir šiuo metu. Šiuo metu D. Kriukas gimnazijoje dėsto keturias disciplinas: technologijas, grafinį dizainą, taikomąjį meną; amatus, dizainą ir fotografiją. 2014 m. D. Kriukui buvo suteikta mokytojo…

Svečiuose pas „Labas rytas, Lietuva!“

sausio 23, 2018

Sausio 22 d. svečiavomės LRT laidoje „Labas rytas, Lietuva!“, kurioje pristatėme projektą „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ bei pakvietėme prisijungti mokyklas ir būsimuosius „Renkuosi mokyti!“mokytojus. „Mes į mokyklas ateiname ne tik su jaunais mokytojais,  bet siūlome mokykloms daug didesnę pagalbą. Visą programa yra nukreipta į įtraukiojo ugdymo sampratą.  O į traukusis ugdymas yra ugdymas, įtraukiantis kiekvieną mokinį, atsižvelgiantis į kiekvieno mokinio gebėjimus, poreikius“, – programą pristatė Mokyklų tobulinimo centro įkūrėja Eglė Pranckūnienė. Programoje dalyvaujančiose mokyklose…

Atsirado proga kažką padaryti dirbant mokytoju

sausio 2, 2018

Lino Trano, „Renkuosi mokyti!“ aštuntosios kartos mokytojo istorija pateko į projektą „Herojai tarp mūsų“.  Tai DELFI portale gimusi ir jau penktus metus gyvuojanti iniciatyva. Šių metų iniciatyvos tema – renkuosi Lietuvą. Emigracijai tampant vis didesne mūsų šalies žaizda DELFI kartu su partneriais kviečia susipažinti su namo grįžusiais emigrantais. Tai istorijos apie tuos, kurie sunkiai uždirbtą patirtį atiduoda šaliai ir jos žmonėms, kuria darbo vietas ir skatina Lietuvą pamilti iš naujo.…

Iššūkis po filosofijos studijų– mokyti vaikus

lapkričio 22, 2017

Jau devynerius metus Lietuvoje gyvuoja projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“. Šio projekto tikslas – sutelkti Lietuvos mokyklas bendram darbui, kad kiekvienas mokinys patirtų mokymosi sėkmę ir būtų savo mokyklos bei šalies kūrėjas. Šios idėjos įkvėpti į Raseinių kraštą yra atvykę net keturi jauni žmonės. Norime jus supažindinti su Šaltinio progimnazijoje dirbančiu, filosofijos studijas krimtusiu Linu Tranu. Žmogumi, kuris net 8 m. sėmėsi žinių Jungtinėje Karalystėje, Vokietijoje ir Danijoje, o…

Donatas Kriukas: nebijau prisistatyti, kad esu mokytojas

spalio 12, 2017

Viskas prasidėjo studijų metais. Nuo antro kurso jau dirbau – maketavau reklamas, buvau gerai įsitvirtinęs darbe ir galvojau, kad baigęs studijas ir toliau dirbsiu tą patį. Bet 2008 metais per televizijos laidą išgirdau, kaip pristatė naują programą „Renkuosi mokyti“. Mane labai patraukė idėja, kad švietime turi atsirasti naujų vėjų. Pamaniau, būtų įdomu išbandyti mokyklą, ir užpildžiau anketą. Ir jau devinti metai, kaip dirbu Vilniaus Salomėjos Nėries gimnazijoje. Tapti mokytoju –…

Apie pasirinkimą būti mokytoju

spalio 5, 2017

Tarptautinės mokytojų dienos proga Lietuvos radijuje svečiavosi net keli „Renkuosi mokytojai!“ alumnai ir programos dalyviai. Kodėl pasirinko būti mokytoju, ar nesigaili šio savo sprendimo? Kokie dabar vaikai, kaip juos sudominti? Apie tai laidoje „Ryto garsai“ (9:30 val.) kalbėjosi Roberta Žižienė, RM6 ir Gytis Valatka, RM8. Pokalbis apie pasirinkimus tęsis ir  „Radijo popietėje“ (14:50 val.), kur svečiuosis programos ketvirtosios kartos alumnai   Dalius Miknevičius ir Andrius Gailiūnas. Kviečiame klausytis ar žiūrėti tiesiogiai per www.lrt.lt  

Technologijos kiekvienoje pamokoje – ar to reikia?

rugsėjo 18, 2017

Suomija svarsto apie fenomenais grįstą ugdymą, kuris integruotų skirtingus dalykus vienai tematikai. Pavyzdžiui „miestas“ kaip fenomenas ir tada jis nagrinėjamas literatūroje, geografiniu, pilietiniu, istoriniu, matematiniu-urbanistiniu požiūriu ir pan. Lietuvoje, tai pavieniai atvejai, o daugumoje mokyklų  informacinės ir komunikacinės technologijos vis dar daugiausia naudojamos tik technologijų ar informacinių technologijų pamokose. Kaip žengti žingsnį pokyčių link? „Žinių radijo“ laidoje  „Rytdienos karta“ dalyvauja ir apie technologijų naudojimą mokykloje kalba programos „Renkuosi mokyti!“ alumnai:…

Igoris, RM6: Paryžius, čiuožykla ir naktis mokykloje

rugsėjo 14, 2017

Igoris, į Vilnių atvykęs iš nedidelio miestelio – ežerų krašto Zarasų, dėsto lietuvių kalbą ir literatūrą. Vaikinas visą gyvenimą svajojo dirbti mokytoju, ir jo svajonei buvo lemta išsipildyti. Čia svarbu mokytojo ir mokinių santykis. „Mes išsikeliame taisykles ir žinome, kad privalome jų laikytis, nes kitu atveju kažkas nesiseks: gal bendravimas nueis šuniui ant uodegos, o gal nepavyks padaryti užduočių“, – pasakoja Igoris. Jaunas vyras su mokiniais bendrauja draugiškai, net susirašinėja…

„Renkuosi mokyti“: Viduklės ketvertas

rugsėjo 6, 2017

Nuotr. iš kairės: Elzė Vareikytė, Linas Tranas, Emilija Zakaitė ir Kristupas Šermokas Vilniaus licėjaus auklėtinis Linas Tranas, grįžęs į Lietuvą po filosofijos studijų Jungtinėje Karalystėje ir Danijoje, nuo šio rugsėjo dirba etikos mokytoju Raseinių Šaltinio progimnazijoje. Dabar Raseinių rajone keturi jaunieji mokytojai – „Renkuosi mokyti“ programos dalyviai. Kad būtų linksmiau, jie kuriasi po vienu stogu išsinuomotame name Viduklės miestelyje. Trys iš ketverto – Vilniaus licėjaus auklėtiniai. Dvidešimt trejų metų Kristupas…

J. Ladygienė: jeigu mokytojas gerbia save, jo negerbti yra labai sunku

rugsėjo 5, 2017

Prasidedant naujiems mokslo metams bendrojo ugdymo mokyklose laukiama per 29 tūkst. pirmokų, praėjusiais mokslo metais į pirmą klasę atėjo daugiau kaip 30 tūkst. vaikų. Mokykloje startuoja trys naujos programos – krašto apsaugos, lytiškumo pagrindų ir emocinio saugumo arba patyčių prevencijos. Švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė šiuos mokslo metus, lyginant su praėjusiais, pailgino 10 ugdymo dienų. Daug diskusijų visuomenėje kelia ne tik mokslo metų trukmė bet ir mokytojų atlyginimų, emocinio…

Mes žiniasklaidoje: Kas svarbiausia ugdant vaikus?

rugpjūčio 3, 2017

Atžaloms augant ir artėjant prie mokyklos slenksčio, tėvai panyra į svarstymus, kaip jos turėtų būti auklėjamos toliau. „IQ Life“ žurnalistė Miglė Marija Galvonaitė kalbina šešis pašnekovus apie geriausius vaikų ugdymo metodus. Savo požiūrį pateikia ir „Renkuosi mokyti!“ alumnas Vytautas Miežys bei „Mokyklų tobulinimo centro steigėja“ Eglė Pranckūnienė. Viso straipsnio ieškokite penktajame rugpjūčio-rugsėjo žurnalo numeryje.     Užtikrintas psichologinis saugumas Vytautas Miežys, „Renkuosi mokyti!“ alumnas, „Forvardo“ mokyklos matematikos mokytojas Vaikui svarbiausia…

„Žinių radijas“: apie mokytojo profesiją, mokinius ir mokyklą

birželio 20, 2017

„Žinių radijo“ laidoje „Ką žmonės dirba“ svečiavosi „Renkuosi mokyti!” šeštosios kartos alumnės Urtė Penkauskaitė ir Elzė Vareikytė. Kodėl jaunimas renkasi palikti daug žadančią karjerą didmiesčiuose ir vyksta mokytojauti į Lietuvos regionus?  Ar vaiką geriau išmoko tie mokytojai, kurių jis bijo? Ar auganti jaunoji karta pilietiška? Ką pirmiausia keistų pašnekovės švietimo sistemoje? Įdomūs klausimai, netikėti atsakymai ir tikėjimas mokiniais ir mokykla – kviečiame klausytis ir žiūrėti! Laidos įrašą rasite čia

Apie projektą „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ – ir nacionalinėje TV

birželio 16, 2017

Pristatydami projektą „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ apie jį papasakojome ir plačiau: antradienį ryte lankėmės „Labas rytas, Lietuva“ TV studijoje, kurioje apie projekto tikslus kalbėjo Eglė Pranckūnienė, Mokyklų tobulinimo centro steigėja, Tomas Jankūnas, projekte dalyvaujančios Antakalnio progimnazijos direktorius, ir „Renkuosi mokyti!“ aštuntosios kartos mokytoja Miglė Smailytė, dirbsianti Šiaulių Salduvės progimnazijoje. Laidos įrašas čia, žiūrėkite nuo 50:12 min. Tiesioginį reportažą iš Kotrynos bažnyčioje vykusio pristatymo parengė ir  „Laba diena, Lietuva“ žurnalistai. Čia…

Žiniasklaida apie mus: pažintis su RM6 mokytojomis Gabriele ir Elze

gegužės 22, 2017

Kitokios mokytojos – taip „Kauno dienos“ straipsnyje pristatomos „Renkuosi mokyti!“ šeštosios kartos atstovės – Kauno r. Vilkijos gimnazijos dailės mokytoja Elzė Vareikytė ir prancūzų ir ispanų kalbų mokytoja Gabrielė Petraitytė iš Lietuvos sveikatos mokslų universiteto gimnazijos Kaune. Kitokios savo požiūriu ir santykiu su mokiniais, dėstomu dalyku. Nors abi merginos neplanavo tapti mokytojoms, laiką mokykloje vadina vienu iš geriausių patyrimų. Daugiau apie Gabrielę ir Elzę skaitykite gegužės 21 d. „Kauno dienos“…

Diskusija „Žinių radijuje“: kokių vaistų reikia Lietuvos švietimui?

gegužės 16, 2017

Lietuvos švietimo sistemoje turėtų būti nustatyti vienodi standartai, turėtų būti mažiau, tačiau geriau apmokamų mokytojų, o sektoriaus vadovybė turėtų įgauti daugiau galių ir atsakomybių – skelbia ekspertų siūlymai. Apie mokslo metų trukmę, mokytojų rengimą ir kitus švietimo iššūkius „Žinių radijuje“ su žurnalistu Aurimu Peredniu diskutavo ir Eglė Pranckūnienė, Mokyklų tobulinimo centro steigėja. Ji pasidalino ir gerąja „Renkuosi mokyti!“ praktika. „Švietimo reforma būtų mūsų prioritetų sąrašo viršuje“, – sako Tarptautinio valiutos…

Švietimo aktualijos ir „Renkuosi mokyti!“ A. Tapino akimis

balandžio 14, 2017

Savo požiūrį į šiuo metu visuomenę įtraukusias švietimo diskusijas pateikė ir Andrius Tapinas. Savo straipsnyje naujienų portale „Delfi .lt“ Andrius mini ir „Renkuosi mokyti!“ programą kaip sektiną pavyzdį į mokyklas pritraukti vaikų sėkme besirūpinančių mokytojų: „Įsivaizduokime, drąsi šalis Lietuva visiškai atnaujina mokytojų rengimo programą, kad ir tuo pačiu „Renkuosi mokyti“ pagrindu, meta lėšas ir po kelių metų turi šimtus moderniai mąstančių, motyvuotų, vaikus mylinčių ir iššūkiams mokykloje visapusiškai pasiruošusių jaunų…

Pažymiai neatspindi tikrojo mokinių talento ir jų gabumų

sausio 17, 2017

Siekti kuo aukštesnio įvertinimo šiandieninėje švietimo sistemoje jau tapo įprasta. Dešimtukas ar kitas teigiamas pažymys, daugelio nuomone, parodo ir įprasmina vaiko gabumus bei pastangas siekiant mokslo aukštumų. Vis dėlto specialistai teigia, kad tai ydingas požiūris, mat jie atspindi tik mažą dalį mūsų vaikų gabumų. Anot švietimo ekspertų, pažangos vertinimo pažymiais atsisakymas skamba naiviai, todėl reikia ieškoti kelių, kaip tikrąją mokinio pažangą perteikti kiek įmanoma tiksliau – tai labai svarbu tiek…

Kokios turėtų būti šiuolaikinės technologijų pamokos?

sausio 9, 2017

Kokios turėtų būti šiuolaikinės technologijų pamokos? Ar ir šiandien vaikai mokyklose dar turi būti mokomi kepti kiaušinienę ir skusti bulves, ar šito gali išmokti ir namuose, o mokykloje per technologijų pamokas – valdyti dronus? Kodėl šiandieniniai moksleiviai skeptiškai vertina technologijų pamokas? Kaip juos įtraukti į technologijas? Apie tai LRT radijo švietimo laidoje „Dešimt balų“ kalba Vilniaus Š. Aleichemo ORT gimnazijos mokytoja Teresa Segalienė ir programos „Renkuosi mokyti!“ mokytojai: Vilniaus S.…

Valdovų rūmuose apdovanoti tarptautinių olimpiadų ir konkursų nugalėtojai

sausio 6, 2017

Sausio 5 d. Nacionaliniame muziejuje Lietuvos Didžiosios kunigaikštystės Valdovų rūmuose apdovanoti tarptautinių olimpiadų ir konkursų laimėtojai ir jų vadovai. Mokinius, juos rengusius mokytojus ir komandų vadovus sveikino Ministras Pirmininkas Saulius Skvernelis ir švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė. Gamtamokslinėms olimpiadoms daugelį metų mokinius rengia ir komandoms vadovauja Vilniaus universiteto Biotechnologijos instituto jaunesnysis mokslo darbuotojas Paulius L. Tamošiūnas, programos „Renkuosi mokyti!“ alumnai – Vilniaus universiteto Chemijos fakulteto lektorius, Kauno technologijos universiteto…

Projektą įgyvendina

Pagrindinis partneris

Draugai ir rėmėjai