5 spalio, 2023
Spalio 4 dieną programa „Renkuosi mokyti!” kartu su Lietuvos nacionaliniu muziejumi kvietė mokytojus kartu švęsti artėjančią mokytojų dieną! Šios šventės proga minėtos organizacijos įgyvendino iniciatyvą „Mokykla muziejuje”, kuri leido mokytojams pamatyti muziejų erdves kitu kampu – kaip mokymosi ir kūrybinės aplinkos šaltinį. Ši iniciatyva yra bendras „Renkuosi mokyti!” ir Lietuvos nacionalinio muziejaus renginys, siekiantis ne tik padėkoti mokytojams už jų skiriamas jėgas ir laiką dirbant su mokiniais, bet ir suteikiantis…
24 rugpjūčio, 2021
2021-2022 mokslo metus 8 Lietuvos mokyklos pradeda su nauju iššūkiu – jos tapo programos „Renkuosi mokyti!“ bendruomenės dalimi ir pradės įgyvendinti dvejus metus trunkančius pokyčio projektus savo mokyklose. Praėjusios ilgą atranką, į programą pateko šios mokyklos: Biržų „Aušros“ pagrindinė mokykla Kauno r. Neveronių gimnazija Kauno Stepono Dariaus ir Stasio Girėno gimnazija Kazlų Rūdos Plutiškių gimnazija Naujosios Akmenės „Saulėtekio“ progimnazija Panevėžio „Minties“ gimnazija Panevėžio r. Ramygalos gimnazija Žemaičių Kalvarijos Motiejaus Valančiaus…
1 balandžio, 2021
Kretingos Simono Daukanto progimnazija, programos „Renkuosi mokyti!“ dalyvė, 2021 m. kovo 25 dieną surengė respublikinę nuotolinę teorinę-praktinę konferenciją ,,ATEITIES MOKYKLA“. Joje dalyvavo pedagogai iš 20 Lietuvos miestų ir rajonų, 60 skirtingų Lietuvos švietimo įstaigų, skaityti 27 pranešimai. Iš jų gerąja patirtimi dalijosi 8 Kretingos Simono Daukanto progimnazijos pedagogai. Konferencijos iniciatorė, progimnazijos direktorė Sigita Jonaitienė, sveikindama dalyvius, pažymėjo, jog šio susibūrimo tikslas – išsiaiškinti, į kokią mokyklą nori eiti mokiniai ir…
15 kovo, 2021
Mokykla dar neretai suvokiama kaip vieta, kurioje mokiniams į galvas paprasčiausiai sukraunama įvairiausių jiems reikalingų žinių. Visgi vaikai mokyklose visų pirma mokosi patys, o tam taip pat reikia įgūdžių. Maža to, mokiniai yra skirtingi ir vieno visiems tinkamo mokymosi metodo nėra. Kaišiadorių rajono Rumšiškių Antano Baranausko gimnazijos direktorius Artūras Čepulis įsitikinęs, kad vienas iš svarbiausių ugdymo įstaigų ir jose dirbančių pedagogų uždavinių būtent ir yra suteikti vaikams reikiamus įgūdžius bei…
9 kovo, 2021
Metų pradžioje „Renkuosi mokyti!“ mokyklų pokyčio projektų komandoms pristatytas profesinių besimokančių bendruomenių (toliau – PBB) diskusijų metodas praktiškai išbandytas ir Klaipėdos „Varpo“ gimnazijoje. Šis metodas gimnazijos mokytojų tarybos posėdį organizavusiems vadovams pasirodė priimtinas dėl keleto priežasčių. Gimnazijoje vyrauja bendradarbiavimo kultūra: mokytojai stebi vienas kitų pamokas, po jų dalijasi savo įžvalgomis. Nuotolinio mokymo išbandymus taip pat lengviau ištvėrėme, nes į mokymo procesą įsitraukėme komandomis: aplink mokymo koordinatorius susibūrė kiti mokytojai ir…
4 kovo, 2021
Technologijos ugdymo procese užima vis svarbesnį vaidmenį, o pandemijos nulemta nuotolinio mokymo(si) būtinybė tik dar labiau išryškino IT raštingumo svarbą. Tačiau siekiant, kad kiekvienas moksleivis mokykloje galėtų gauti reikiamą dėmesį, augtų ir tobulėtų kaip asmenybė, vien apsirūpinti naujausiais technologiniais sprendimais nepakanka. Tam ne mažiau svarbu mokyklų bendruomenėse ugdyti atvirumą ir imlumą technologijoms. Tuo įsitikinę Kauno Veršvų gimnazijos direktorius Žilvinas Damijonaitis ir pavaduotoja ugdymui Renata Lincevičienė, kurie, nepaisant šių dienų iššūkių,…
9 lapkričio, 2020
Trečiąjį kartą įvyko „Renkuosi mokyti!“ konferencija „Mokyklos (ne)standartas“, kurioje mokyklų bendruomenės kasmet dalijasi žiniomis ir patirtimi, susirenka diskutuoti, ieškoti sprendimų. Tai renginys, į kurį susiburia švietimo bendruomenė, norinti prisidėti prie teigiamų pokyčių švietime. Šiemet pasirinktas kitoks konferencijos formatas: dalyviai turėjo pasirinkti vieną iš keturių grupių (bendradarbiavimas su tėvais, individualizavimas, įtraukioji pamoka ir bendruomeniškumas), kiekvienoje iš jų pristatyti du „Renkuosi mokyti!“ 9-osios kartos mokyklų įgyvendinti pokyčio projektai ir perskaitytas vienas eksperto…
31 rugpjūčio, 2020
Į Klaipėdos „Varpo“ gimnaziją su projektu „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“ ateina pokyčiai. Vienas iš jų – šventė būsimiems gimnazijos pirmokams „Keipk savo kompasą į mokyklą“. Mokyklos pokyčio komanda nutarė, kad būsimiems gimnazistams būtų labai svarbu ir naudinga dar prieš prasidedant pamokoms neformalioje aplinkoje pažinti vienas kitą, būsimus mokytojus ir mokyklą, jog rugsėjį jau drąsiai ateitų į žinomą aplinką. Tad šventė vyko šį ketvirtadienį, dar likus kelioms dienoms iki rugsėjo…
23 kovo, 2020
Klaipėdos „Varpo“ gimnazijos veiklos, įgyvendinant „Renkuosi mokyti!“ pokyčio projektą Kelionė po Mažąją Lietuvą – patyriminio ir įtraukiojo ugdymo sėkmė Monika Šulcaitė-Jaunienė, Klaipėdos „Varpo“ gimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros vyr. mokytoja Švietimo srityje pastaruoju metu vis dažniau kalbama apie įtraukųjį ugdymą, orientuotą į pagarbą kiekvieno besimokančiojo asmenybei, skirtybių pripažinimą, toleranciją, individualią mokymosi sėkmę. Siekdama užtikrinti visų mokinių efektyvų ir sėkme paremtą ugdymąsi, ,,Varpo“ gimnazija mokinių atostogų metu pakvietė Klaipėdos mokyklų bendruomenių…
27 balandžio, 2018
Įgyvendindami projektą „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“, sutelkėme konsultantų komandą, padedančią mokykloms kurti pokyčio projektus. Tai ilgalaikis, į tvarius pokyčius orientuotas virsmas, tad labai svarbu atsitraukti ir pamatyti save iš šalies, įkvėpimo ir idėjų ieškoti kuo įvairesniuose šaltiniuose. Džiaugiamės, jog tokiu atradimu vieni kitiems tapo Vilniaus šv. Kristoforo progimnazija ir įmonė inTegra House. Kas sieja verslo organizaciją ir mokyklą, kaip vyksta transformacija ir gimsta sinergija – įspūdžiuose po mokymų. Balandžio…
27 kovo, 2018
Pokyčiai įsibėgėja! Mokyklų pokyčių komandos po konsultacijų ir mokymų apsibrėžė pokyčių kryptį, susiplanavo pagrindinius žingsnius ir ėmėsi jų įgyvendinimo. Susitelkusios mokyklos bendruomenės sieks: • Stiprinti bendravimo ir bendradarbiavimo kultūrą • Dažniau taikyti aktyvius mokymosi metodus • Pritaikyti mokyklos erdves aktyviam ugdymo procesui • Aktyviau įtraukti tėvus į mokyklos gyvenimą • Tobulinti mokinių individualios pažangos vertinimą • Reguliuoti mokymosi krūvį Kviečiame išsamiau susipažinti su kiekvienos projekte „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“…
20 sausio, 2018
Keturiolikoje projekto „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!” mokyklų jungtinė Šiaulių universiteto tyrėjų grupė (L. Miltenienė, S. Balčiūnas, J. Valuckienė, M. Damkuvienė) analizavo įtraukiojo (inkliuzinio) ugdymo(si) požymius ir procesus, tyrinėdami kiekvienos jų kultūrą, politiką ir praktiką. Atliktas tyrimas naujas ir vertingas ne tik savo apimtimi, bet ir tuo, kad reiškinys buvo analizuojamas sistemiškai, remiamasi visų svarbiausių ugdymo proceso dalyvių – mokinių, tėvų ir pedagogų nuomone. Gavusios tyrimo ataskaitą, projekto mokyklos planuos…
21 gruodžio, 2017
Laimėjęs Prienų rajono švietimo skyriaus skelbtą konkursą, Stakliškių gimnazijos direktoriaus pareigas nuo lapkričio vidurio eina pirmosios kartos „Renkuosi mokyti!“ alumnas Vygantas Kornejevas. Darbas kaimiškoje Stakliškių gimnazijoje susijęs su naujais iššūkiais, kurių V. Kornejevas nesibaimina, savo idėjomis jis pasidalino ir su vietos laikraščio „Gyvenimas“ redakcija. Pirmąsias dvi darbo savaites direktorius skyrė susipažinimui su gimnazijos bendruomenės nariais, o lapkričio 30 dieną surengė pirmąjį bendrą susirinkimą su pedagogais, kuriame išdėstė gimnazijos siekiamybę –…
13 gruodžio, 2017
Gruodžio 7-8 d. įvyko projekte „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ dalyvaujančių mokyklų vadovų mokymai su švietimo eksperte iš Didžiosios Britanijos dr. Coleen Jackson. Mokymų metu didžiausias dėmesys skirtas mokyklos direktoriaus kaip lyderio vaidmeniui. Kalbėta apie lyderystės strategijas, lyderiui būdingas savybes, kaip dalyvavimas projekte galėtų padėti joms atsiskleisti. Svarbu ne tik būti lyderiu, bet ir įgalinti kitus savyje atrasti tokių savybių, sutelkti ir parengti kolektyvą pokyčiams. Ekspertė pabrėžė, jog mokykla yra…
1 gruodžio, 2017
„Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ projekte dalyvaujančios mokyklos lapkričio mėn. tęsė pasirengimą pokyčio projektui. Susibūrusios į grupes mokyklos dirbo drauge ir konsultavosi su tyrėjais. Konsultacijų metu grupės analizavo mokyklų stiprybes, išskyrė kiekvienos mokyklos ekspertines sritis, kur galėtų konsultuoti kitas mokyklas, pvz. individualios pažangos stebėjimas, bendradarbiavimas su tėvais, mokinių tarybos veikla ir pan.; analizavo mokyklų silpnybes, išskyrė kiekvienai mokyklai labiausiai pokyčio reikalaujančią sritį, pvz. mokytojų bendradarbiavimą, aktyvų mokymą(si), mokyklos socialinį uždarumą,…
31 spalio, 2017
Spalio 30-31 d. Mokyklų tobulinimo centre susirinko projekto „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ pokyčių komandos – iš viso beveik 100 mokytojų ir mokyklų vadovų iš visos Lietuvos. Kiekviena mokykla, dalyvaujanti projekte, turi suformuoti pokyčio komandą, kuri inicijuos ir įgyvendins pokyčius mokyklos politikoje, kultūroje ar praktikoje, kurie kurtų geresnes sąlygas įtraukiajam ugdymui. Pirmąją dieną dalyviams Šiaulių universiteto tyrėjai pristatė mokyklose atlikto tyrimo rezultatus. Tyrimu buvo siekiama įvertinti esamą įtraukiojo ugdymo situaciją…
30 birželio, 2017
Vasara – atostogų ir kelionių metas, tačiau net ir laisvu laiku „Renkuosi mokyti!” septintosios kartos mokytojos (RM7) nepamiršta savo misijos. Sėdusios ant dviračių ir numynusios daugiau nei 200 kilometrų jos aplankė viena kitos mokyklas, o pakeliui dar labiau sustiprino tarpusavio bendrystę, pasidalino vienerių metų mokytojavimo patirtimi, apžiūrėjo mokyklas ir visiems priminė, jog mokytojo darbas kupinas iššūkių ir įdomios veiklos kiekvieną dieną. Į nuotykį leidosi Eglė Stankūnaitė, Rita Butkuvienė, Vaida Godvišaitė-Čepkauskienė,…
19 birželio, 2017
Praūžus projekto atidarymo renginiui, pristatome „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ dalyvius: mokyklas ir jose dirbsiančius aštuntosios kartos „Renkuosi mokyti!“ mokytojus. Iš viso į pirmąjį projekto etapą įsitraukia 14 mokyklų ir 14 „Renkuosi mokyti!“ mokytojų. Kviečiame susipažinti! Vilniaus Antakalnio progimnazija, direktorius Tomas Jankūnas ir „Renkuosi mokyti!” mokytoja Agnė Mačiulytė, neformalus ugdymas. Kauno Jurgio Dobkevičiaus progimnazija, direktorė Lina Viršilienė ir „Renkuosi mokyti!” mokytoja Justina Marija Grikėnaitė, anglų k. Šilalės Simono…