Metų pradžioje „Renkuosi mokyti!“ mokyklų pokyčio projektų komandoms pristatytas profesinių besimokančių bendruomenių (toliau – PBB) diskusijų metodas praktiškai išbandytas ir Klaipėdos „Varpo“ gimnazijoje. Šis metodas gimnazijos mokytojų tarybos posėdį organizavusiems vadovams pasirodė priimtinas dėl keleto priežasčių. Gimnazijoje vyrauja bendradarbiavimo kultūra: mokytojai stebi vienas kitų pamokas, po jų dalijasi savo įžvalgomis. Nuotolinio mokymo išbandymus taip pat lengviau ištvėrėme, nes į mokymo procesą įsitraukėme komandomis: aplink mokymo koordinatorius susibūrė kiti mokytojai ir nuolatinis jų mokymasis, kaip dirbti su skaitmeniniais įrankiais, vyko atskirose grupelėse. Svarbu pažymėti ir tai, kad komandos susikūrė savanoriškai: prie koordinatoriaus, turinčio daugiau įgūdžių skaitmeninio ugdymo srityje, kiti kolegos „glaudėsi“ dėl paprastų priežasčių: jie kartu gerdavo kavą, kartu važiuodavo į mokyklą, dėsto tuos pačius dalykus, dirba tiek pat metų – yra seniai pažįstami ir pan. Iniciatyvi mokytojų veikla tobulinant mokyklą turi ir kitą raišką: mokytojai yra susibūrę į iniciatyvines grupes, aktyviai jose diskutuoja ir teikia pasiūlymus. Tokiu būdu nuolat tobulinamas ugdymo procesas, gryninamas patyriminio ugdymo modelis ir pan. Gimnazijos direktorės Rasos Mašurinienės teigimu, besimokančiosios organizacijos nuostatos mokytojams padeda siekti profesinių vertybių: mokytojai nesijaučia kontroliuojami, daro tai, kas svarbiausia siekiant pažangos ir tokį požiūrį perduoda savo mokiniams.
„Renkuosi mokyti!“ pokyčio komanda tapo profesinės besimokančios bendruomenės branduoliu ir diskusijose išgrynino problemą: susirinkimo metu buvo nutarta aktualizuoti mokinių pažangos ir pasiekimų gerinimo aspektus. Laikydamiesi pagrindinių PBB principų, gimnazijos mokytojai dalijosi sprendimais, kaip nuotolinių pamokų metu vertina mokinių pažangą, kokius metodus taiko, kaip organizuoja refleksijas ir pan. Dirbant PBB metodu išsigrynino sprendimai, kad ateityje siekiant mokinio pažangos būtina organizuoti trišalius pokalbius, nuotolinio mokymo metu daugiau dėmesio skirti individualiam pokalbiui su mokiniu, fiksuojant pažangą daugiau naudotis skaitmeninėmis priemonėmis ir pan.
Apibendrinimo metu kolegos pasidžiaugė, kad gavo naudingų patyrimų, naujų patirčių, turėjo puikią galimybę pasidalinti savo ir kitų pasiekimais, be to, ši veikla, pasak jų, sustiprino pasitikėjimą savo jėgomis ir tikėjimą, kad viskas įmanoma.
Tekstą parengė pokyčio projekto „Čia įgyjama supergalių“ koordinatorė, Klaipėdos „Varpo“ gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Orinta Adomavičiūtė.