fbpx

Spalio 4 dieną programa „Renkuosi mokyti!” kartu su Lietuvos nacionaliniu muziejumi kvietė mokytojus kartu švęsti artėjančią mokytojų dieną! Šios šventės proga minėtos organizacijos įgyvendino iniciatyvą „Mokykla muziejuje”, kuri leido mokytojams pamatyti muziejų erdves kitu kampu – kaip mokymosi ir kūrybinės aplinkos šaltinį. 

Ši iniciatyva yra bendras „Renkuosi mokyti!” ir Lietuvos nacionalinio muziejaus renginys, siekiantis ne tik padėkoti mokytojams už jų skiriamas jėgas ir laiką dirbant su mokiniais, bet ir suteikiantis puikią progą pažinti išskirtines mokymo galimybes, skatinti mokytojus būti kūrybiškiems ir lankytis muziejuose kartu su savo mokiniais. Ugdymo tikslams tikrai pagelbės ten esančios parodos bei eksponatai, kviečiantys aktyviai įtraukti muziejus į ugdymo procesą: „iniciatyva „Mokykla muziejuje” demonstruoja, kaip mokytojai gali panaudoti aplinką ir jos resursus, pavyzdžiui, muziejus ar kitas kultūros įstaigas, kaip išskirtinę ugdymo proceso dalį. Toks potyris leidžia mokytojams ne tik pakeisti tradicinius ugdymo metodus, bet ir suteikia galimybę visą tai pamatyti mokinių akimis, atskleidžia, kaip skirtingos temos gali būti tyrinėjamos ir suprantamos realiose, autentiškose erdvėse. Ši iniciatyva pabrėžia, kad muziejai yra puikios vietos mokytis ne tik apie meną, kultūrą ar istoriją, bet ir apie daugelį kitų dalykų, pavyzdžiui, gamtą, mokslą, technologijas ir t.t. Muziejai gali tapti mūsų klasėmis, tad suteikime mokiniams unikalią galimybę mokytis ir augti įvairiose aplinkose”, – kalbėjo programos „Renkuosi mokyti!” vadovas Artur Adam Markevič. 

Augustino Bėkštos nuotr.

Iniciatyvos metu mokytojams organizuoti apsilankymai net trijuose Lietuvos nacionalinio muziejaus padaliniuose ir specialiai jiems skirtose veiklose. Lietuvos nacionalinis muziejus mokytojus kvietė aplankyti vieną seniausių Vilniaus mūrinių pastatų ir pažinti K. Varnelio optinio meno pasaulį, apžiūrėti įspūdingą dailininko studiją bei turtingas XV-XX a. Europos ir Tolimųjų Rytų dailės kolekcijas. Signatarų namuose mokytojus pasitiko specialiai jiems sukurta interaktyvi programa „Ką pradėjo Jonas, Vincas, Gabrielė, tą tęsi Tu!“, kuri leido suprasti kokias sąsajas turi Lietuvos valstybės kūrėjai ir mokytojai. O Istorijų namai kvietė į visai neseniai duris atvėrusią parodą „Tikėti ar netikėti: sąmokslo teorijos“, kurioje pristatoma intriguojanti ir kartu sudėtinga tema. Vienas pagrindinių parodos tikslų – raginti lankytojus mąstyti kritiškai. Mokytojai išmėgino savo jėgas dalyvaudami interaktyviame ir smagiame žaidime – viktorinoje   apie informacinį raštingumą, dezinformaciją ir sąmokslo teorijas. Lietuvos nacionalinio muziejaus edukacinių projektų vadovė Daina Šėmienė džiaugėsi mokytojais, kurie atranda muziejų kaip ugdymo erdves: „mokytojai mūsų muziejuje visada yra labai laukiami, jų pastangų ir požiūrio dėka muziejų atranda jaunoji karta. Esame be galo dėkingi tiems pedagogams, kurie sutinka bendradarbiauti ir mato muziejų kaip ugdymosi aplinką, kurie suranda laiko ir noro teikti grįžtamąjį ryšį – tai mums be galo svarbu ir padeda tobulėti. Kaip artimiausią savo tikslą edukacinėje srityje matome kokybiškų, mokytojų bei mokinių poreikius atliepiančių, integruotų pamokų muziejuje kūrimą, tačiau to vieni nepasieksime – mums labai reikalingas mokytojų įsitraukimas bei geranoriškumas. Tiek šios dienos susitikimai, užsimezgusios naujos pažintys, tiek ateityje numatyti projektai, tikime, padės geriau pažinti vieniems kitus ir suprasti vieni kitų lūkesčius bei galimybes, o svarbiausia, praturtins mūsų moksleivių mokymosi patirtis.”

Augustino Bėkštos nuotr.

„Mokykla muziejuje” nėra vienadienė iniciatyva. „Renkuosi mokyti!” ir Lietuvos nacionalinis muziejus kviečia mokytojus reguliariai įtraukti muziejus į ugdymo planus, pasinaudoti ir siūlomomis galimybėmis bendradarbiauti su muziejų edukatoriais, kurie gali pasiūlyti jau sukurtas interaktyvias pamokas, kurios ne tik suteiks žinių, praturtins mokinių mokymosi patirtį, bet ir paskatins mokinius aktyviai jose dalyvauti: „Lietuva turi daug nuostabių muziejų, kurie gali tapti klasėmis be sienų. Šios išskirtinės aplinkos ir patirtys tikrai skatina mokinius tyrinėti, klausti ir kurti. Tai ne tik naudinga mokiniams, bet ir suteikia mokytojams naujų įspūdžių ir galimybių asmeniniam ir profesiniam tobulėjimui”, – teigė iniciatyvoje dalyvaujanti mokytoja.

Programą įgyvendina

Priklausome tarptautiniam tinklui

Pagrindiniai rėmėjai

+
Slapukų nustatymai
Būtinieji
Šie slapukai yra būtini, kad veiktų svetainė, mūsų sistemose negali būti išjungti.
Funkciniai
Šie slapukai suteikia galimybę pagerinti funkcionalumą ir suasmeninimą, pavyzdžiui, jie pagerina pateikiamo turinio formatą ir formą, nustato šrifto dydį ar svetainės elementų pozicijas. Jie gali būti įdiegti mūsų arba kitų tiekėjų, kurie teikia į mūsų puslapius įdėtas paslaugas. Jei neleisite šiems slapukams veikti, kai kurios ar visos minėtos funkcijos negalės tinkamai veikti. Funkciniai slapukai šiuo metu nenaudojami.
Statistiniai
Šie slapukai leidžia mums skaičiuoti apsilankymus ir lankytojų srauto šaltinius, kad galėtume matuoti ir gerinti svetainės veikimą. Pvz., pateikti skaitomiausią turinį pagal rubrikas, kategorijas. Visa šių slapukų informacija yra apibendrinta, todėl anoniminė. Jei neleisite šiems slapukams veikti, nežinosime, kad lankėtės mūsų puslapyje. Statistiniai slapukai šiuo metu nenaudojami.
Reklaminiai
Šiuos slapukus per mūsų svetainę naudoja mūsų reklamos partneriai. Tos bendrovės gali juos naudoti jūsų interesų profiliui formuoti ir jums tinkamoms reklamoms kitose svetainėse parinkti. Jie veikia unikaliai identifikuodami jūsų naršyklę ir įrenginį. Jei neleisite šiems slapukams veikti, įvairiose kitose svetainėse nematysite mūsų tikslingai Jums skirtų pasiūlymų. Reklaminiai slapukai šiuo metu nenaudojami.