Klaipėdos „Varpo“ gimnazijos veiklos, įgyvendinant „Renkuosi mokyti!“ pokyčio projektą
Kelionė po Mažąją Lietuvą – patyriminio ir įtraukiojo ugdymo sėkmė
Monika Šulcaitė-Jaunienė, Klaipėdos „Varpo“ gimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros vyr. mokytoja
Švietimo srityje pastaruoju metu vis dažniau kalbama apie įtraukųjį ugdymą, orientuotą į pagarbą kiekvieno besimokančiojo asmenybei, skirtybių pripažinimą, toleranciją, individualią mokymosi sėkmę. Siekdama užtikrinti visų mokinių efektyvų ir sėkme paremtą ugdymąsi, ,,Varpo“ gimnazija mokinių atostogų metu pakvietė Klaipėdos mokyklų bendruomenių atstovus į patyrimimio ugdymo dieną ,,Kelionė po Mažąją Lietuvą“. Šis projektas, įtraukęs ir gimnazistus, rudenį sėkmingai pristatytas Vilniuje vykusioje parodoje ,,Mokykla be sienų 2019“. ,,Kelionė po Mažąją Lietuvą“ – natūrali kito projekto, kuriame ,,Varpo“ gimnazija dalyvauja nuo praėjusio rudens – ,,Renkuosi mokyti“ – dalis.Todėl neatsitiktinai gimnazijos bendruomenės pasirinktas šūkis Čia įgyjama supergalių! ataidėjo ir metodinės dienos metu.
Dalyvavusiųjų ,,Kelionėje po Mažąją Lietuvą“ laukė šešios ,,stotelės“ Pirmojoje ATRASK geografijos mokytoja G. Kriaučiūnaitė pristatė interaktyvų žaidimą Mažosios Lietuvos geografinė padėtis. Pasitelkti loginį mąstymą – sužaisti senovininių matų domino ir iššifruoti senuosius Mažosios Lietuvos matus – pakvietė matematikos mokytoja D. Radzevičienė. Pirmosios ,,stotelės“ finišas – lietuvių kalbos mokytojos D. Bukevičienės vesta veikla – atkoduotų Mažosios Lietuvos vietovardžių pažymėjimas žemėlapyje, kurtas ,,Kelionės vadovo“ puslapis.
Antrojoje ,,stotelėje“ gimnazijos socialinė pedagogė S. Jonušaitytė pakvietė netradiciškai, ant stiklo, kurti nuo seno žinomą Mažosios Lietuvos krašto moterų tautinio kostiumo atributą – delmoną.
KURK stotelėje lietuvių kalbos mokytoja V. Beniulienė pasidalino kūrybingos pamokos idėja – I. Simonaitytės romano ,,Aukštujų Šimonių likimas“ ištraukos ,,radiofonizacija“, kai paprasčiausiais buities daiktais galima išgauti įvairius garsus, pavyzdžiui, laiptų girgždesį. Teatro ir lietuvių kalbos mokytoja N. Jucienė, pasidabinusi Mažosios Lietuvos motetų tautiniu kostiumu, pristatė ne tik šio krašto vyrų ir moterų vilkėtus rūbus, bet ir maisto tradicijas.
Ketvirtojoje stotelėje ĮGALINK gimnazijos psichologė J. Šimkūnaitė suoažindino su psichologijos metodais, leidžiančiais geriau pažinti savo galias, patirti sėkmę. Šiandienos mokykloje to reikia visai bendruomenei, kad įtraukusis ugdymas taptų realia, nuoseklia praktika.
Įprasta po ilgos kelionės jėgas pastiprinti ir fiziškai: penktojoje ,,stotelėje“ GAMINK lietuvių kalbos mokytoja R. Minskienė bei rusų k. mokytoja A. Dirgėlienė ne tik pateikė užduotį sudėlioti valgiaraštį, bet ir pakvietė visus pasivaišinti Mažosios Lietuvos krašto valgiais. Sunkoka buvo atsispirti tradicinei kafijai ar čirviniams blynams su šviežia obuolių uogiene…
Galiausiai kelionę vainikavo žaisminga improvizacija-refleksija su lietuvių kalbos mokytoja Asta Vainore. Mokytojai tapo ir skulptoriais, ir skulptūromis – visi lengvai pasidavė teatrinei provokacijai.
Ši patyriminio įtraukiojo ugdymo diena parodė, kad bendros pastangos dėl kiekvieno mokinio sėkmės yra gana nelengvas, tačiau būtinas ir mokyklos bendruomenę sutelkiantis iššūkis, kviečiantis reaguoti ir atsakyti į įvairius mokinių poreikius, motyvacijos stiprinimą, asmeninės sėkmės pasiekimą. Tikslas visų bendras – čia, mokykloje, įgyjama supergalių!