fbpx

Gruodžio 7-8 d. įvyko projekte „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ dalyvaujančių mokyklų vadovų mokymai su švietimo eksperte iš Didžiosios Britanijos dr. Coleen Jackson.

Mokymų metu didžiausias dėmesys skirtas mokyklos direktoriaus kaip lyderio vaidmeniui. Kalbėta apie lyderystės strategijas, lyderiui būdingas savybes, kaip dalyvavimas projekte galėtų padėti joms atsiskleisti.  Svarbu ne tik būti lyderiu, bet ir įgalinti kitus savyje atrasti tokių savybių, sutelkti ir parengti kolektyvą pokyčiams. Ekspertė pabrėžė, jog mokykla yra besimokanti organizacija, kurioje mokose visi, ne tik mokiniai. Mokymų metu buvo dar kartą aptarti mokyklų planuojami pokyčio projektai, pasirinktos kaitos kryptys bei rodikliai, kurie padėtų tinkamai išmatuoti pasiektus rezultatus.

Dr. Coleen Jackson – švietimo ekspertė, Nacionalinės mokyklų vadovų kolegijos (angl. National College for School Leadership – NCSL) Jungtinėje Karalystėje (JK) konsultantė, buvusi kelių mokyklų direktorė, universiteto dėstytoja ir tyrėja. Pagrindinės ekspertės tyrimų ir konsultacijų sritys – lyderystė, mokinių pasiekimai.

Mokymus vedusi C. Jackson yra puikiai susipažinusi su Lietuvos švietimo sistema ir kontekstu, ne vienerius metus buvo Švietimo ir mokslo ministerijos inicijuoto projekto „Lyderių laikas“ konsultantė, bendravusi su mūsų šalies švietimiečių bendruomene.

Pasak švietimo ekspertės, Lietuvoje vyraujanti autokratiško lyderio samprata turėtų būti pakeista lyderyste, pagrįsta bendradarbiavimu (ang. distributed leadership). Šia kryptimi, anot jos, per pastaruosius 15 metų pasuko dauguma Vakarų valstybių. Čia vis labiau į praeitį nueina pavienio, nebendradarbiaujančio, tačiau kitiems „teisingus“ ir „sektinus“ dalykus nurodančio lyderio samprata.

Pagal šiuolaikinį lyderystės supratimą kiekvienas asmuo, dirbantis švietimo sistemoje ar joje besimokantis, yra potencialus lyderis: tiek mokyklos direktorius, tiek mokytojas, tiek mokinys. Kiekvienas jų atviroje bendradarbiavimo sistemoje gali siūlyti savo idėjas. Taip visi jie mokosi ne iš ko nors vieno, kaip būdinga autokratiškam lyderiavimo modeliui, tačiau vienas iš kito. C. R. Jackson pabrėžia, kad lyderiavimas prasideda klasėje.

„Mes privalome įvairiose institucijose – vyriausybėje, savivaldybėse, mokyklose – surasti „čempionų“, kurie suprastų, kodėl svarbi lyderystė švietime, ir kaip ji daro įtaką sistemos pokyčiams. Kalbame apie realius pasikeitimus: kaip mokytojai dirba mokykloje, bendradarbiauja vieni su kitais, moko ir kaip mokiniai mokosi.“

Akimirkas iš mokymų galite peržiūrėti galerijoje.

Programą įgyvendina

Priklausome tarptautiniam tinklui

Pagrindiniai rėmėjai

+
Slapukų nustatymai
Būtinieji
Šie slapukai yra būtini, kad veiktų svetainė, mūsų sistemose negali būti išjungti.
Funkciniai
Šie slapukai suteikia galimybę pagerinti funkcionalumą ir suasmeninimą, pavyzdžiui, jie pagerina pateikiamo turinio formatą ir formą, nustato šrifto dydį ar svetainės elementų pozicijas. Jie gali būti įdiegti mūsų arba kitų tiekėjų, kurie teikia į mūsų puslapius įdėtas paslaugas. Jei neleisite šiems slapukams veikti, kai kurios ar visos minėtos funkcijos negalės tinkamai veikti. Funkciniai slapukai šiuo metu nenaudojami.
Statistiniai
Šie slapukai leidžia mums skaičiuoti apsilankymus ir lankytojų srauto šaltinius, kad galėtume matuoti ir gerinti svetainės veikimą. Pvz., pateikti skaitomiausią turinį pagal rubrikas, kategorijas. Visa šių slapukų informacija yra apibendrinta, todėl anoniminė. Jei neleisite šiems slapukams veikti, nežinosime, kad lankėtės mūsų puslapyje. Statistiniai slapukai šiuo metu nenaudojami.
Reklaminiai
Šiuos slapukus per mūsų svetainę naudoja mūsų reklamos partneriai. Tos bendrovės gali juos naudoti jūsų interesų profiliui formuoti ir jums tinkamoms reklamoms kitose svetainėse parinkti. Jie veikia unikaliai identifikuodami jūsų naršyklę ir įrenginį. Jei neleisite šiems slapukams veikti, įvairiose kitose svetainėse nematysite mūsų tikslingai Jums skirtų pasiūlymų. Reklaminiai slapukai šiuo metu nenaudojami.