Gruodžio 7-8 d. įvyko projekte „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ dalyvaujančių mokyklų vadovų mokymai su švietimo eksperte iš Didžiosios Britanijos dr. Coleen Jackson.
Mokymų metu didžiausias dėmesys skirtas mokyklos direktoriaus kaip lyderio vaidmeniui. Kalbėta apie lyderystės strategijas, lyderiui būdingas savybes, kaip dalyvavimas projekte galėtų padėti joms atsiskleisti. Svarbu ne tik būti lyderiu, bet ir įgalinti kitus savyje atrasti tokių savybių, sutelkti ir parengti kolektyvą pokyčiams. Ekspertė pabrėžė, jog mokykla yra besimokanti organizacija, kurioje mokose visi, ne tik mokiniai. Mokymų metu buvo dar kartą aptarti mokyklų planuojami pokyčio projektai, pasirinktos kaitos kryptys bei rodikliai, kurie padėtų tinkamai išmatuoti pasiektus rezultatus.
Dr. Coleen Jackson – švietimo ekspertė, Nacionalinės mokyklų vadovų kolegijos (angl. National College for School Leadership – NCSL) Jungtinėje Karalystėje (JK) konsultantė, buvusi kelių mokyklų direktorė, universiteto dėstytoja ir tyrėja. Pagrindinės ekspertės tyrimų ir konsultacijų sritys – lyderystė, mokinių pasiekimai.
Mokymus vedusi C. Jackson yra puikiai susipažinusi su Lietuvos švietimo sistema ir kontekstu, ne vienerius metus buvo Švietimo ir mokslo ministerijos inicijuoto projekto „Lyderių laikas“ konsultantė, bendravusi su mūsų šalies švietimiečių bendruomene.
Pasak švietimo ekspertės, Lietuvoje vyraujanti autokratiško lyderio samprata turėtų būti pakeista lyderyste, pagrįsta bendradarbiavimu (ang. distributed leadership). Šia kryptimi, anot jos, per pastaruosius 15 metų pasuko dauguma Vakarų valstybių. Čia vis labiau į praeitį nueina pavienio, nebendradarbiaujančio, tačiau kitiems „teisingus“ ir „sektinus“ dalykus nurodančio lyderio samprata.
Pagal šiuolaikinį lyderystės supratimą kiekvienas asmuo, dirbantis švietimo sistemoje ar joje besimokantis, yra potencialus lyderis: tiek mokyklos direktorius, tiek mokytojas, tiek mokinys. Kiekvienas jų atviroje bendradarbiavimo sistemoje gali siūlyti savo idėjas. Taip visi jie mokosi ne iš ko nors vieno, kaip būdinga autokratiškam lyderiavimo modeliui, tačiau vienas iš kito. C. R. Jackson pabrėžia, kad lyderiavimas prasideda klasėje.
„Mes privalome įvairiose institucijose – vyriausybėje, savivaldybėse, mokyklose – surasti „čempionų“, kurie suprastų, kodėl svarbi lyderystė švietime, ir kaip ji daro įtaką sistemos pokyčiams. Kalbame apie realius pasikeitimus: kaip mokytojai dirba mokykloje, bendradarbiauja vieni su kitais, moko ir kaip mokiniai mokosi.“
Akimirkas iš mokymų galite peržiūrėti galerijoje.