12 balandžio, 2021
Jau galite išgirsti naująjį „O čia pažymiui šitas?“ įrašą „Ar XXI a. reikalingas mokytojas?“. Jį galite paklausyti čia arba Spotify, Youtube ir Apple Podcasts platformose. Septintajame „O čia pažymiui šitas?“ epizode kalbasi dvi programos alumnės – dailės ir pradinių klasių mokytoja Elzė Vareikytė bei „Forvardo“ mokyklos bendrakūrėja, mentorė ir „Reflectus“ autorė Julija Glinskė. Ar XXI a.…
1 balandžio, 2021
Kretingos Simono Daukanto progimnazija, programos „Renkuosi mokyti!“ dalyvė, 2021 m. kovo 25 dieną surengė respublikinę nuotolinę teorinę-praktinę konferenciją ,,ATEITIES MOKYKLA“. Joje dalyvavo pedagogai iš 20 Lietuvos miestų ir rajonų, 60 skirtingų Lietuvos švietimo įstaigų, skaityti 27 pranešimai. Iš jų gerąja patirtimi dalijosi 8 Kretingos Simono Daukanto progimnazijos pedagogai. Konferencijos iniciatorė, progimnazijos direktorė Sigita Jonaitienė, sveikindama dalyvius,…
1 balandžio, 2021
Iš Marijampolės kilusi Gabrielė Kartanaitė šiandien dirba mokytoja Klaipėdos „Varpo“ gimnazijoje. Pašnekovė sako, kad visos veiklos, kuriomis užsiėmė prieš tai, natūraliai atvedė ją į pedagogo profesijos pasirinkimą. Pastaruosius keletą metų dirbote laisvai samdoma vokiečių kalbos mokytoja bei vertėja, taip pat savanoriavote jaunimo lyderystės stovyklose, dirbote su mados ir meno projektų komunikacija. Kas paskatino rinktis mokytojos profesiją?…
29 kovo, 2021
Šeštajame „O čia pažymiui šitas?“ įraše „Žvilgsnis svetur: Belgijos švietimo patirtys“ „Renkuosi mokyti!“ alumnė Urtė Penkauskaitė dalijasi Belgijos švietimo patirtimis. Jį galite paklausyti čia arba Spotify, Youtube, 15min Klausyk ir Apple Podcasts platformose. Po trejų metų darbo Lietuvos mokykloje Urtė išvyko į Belgiją, kur dabar studijuoja edukologijos magistrantūroje ir dirba mokytoja. Epizode ji pasakoja, kuo panašus ir kuo…
26 kovo, 2021
2020 m. švietimo ir kultūros srityse veikianti nevyriausybinė organizacija „Mokyklų tobulinimo centras“ pradėjo įgyvendinti nacionalinį projektą „Skaitmeninė įvairovės literatūros biblioteka Lietuvos mokykloms“ ir kviečia mokyklas tapti jo dalimi. DĖMESIO! Kovo 31 d. 15 val. rengiame virtualų projekto pristatymą susidomėjusioms mokykloms (trukmė 1 val.). Renginio metu išsamiau papasakosime apie bibliotekos idėją, joje publikuojamų medžiagų panaudojimą formaliajame švietime, atsakysime į…
15 kovo, 2021
Jau galite išgirsti naująjį „O čia pažymiui šitas?“ įrašą „Ko mus išmoko „nepatogūs“ pasirinkimai?“. Jį galite paklausyti čia arba Spotify, 15min Klausyk, Youtube ir Apple Podcasts platformose. Šiame epizode programos alumnė Indrė Lebedytė-Mečionienė kalbina Artur Adam Markevič – dr. Meilės Lukšienės premijos laureatą, LRT metų apdovanojimuose pelniusį „Metų ateities“ vardą, taip pat programos alumną bei mokytoją.…
15 kovo, 2021
Mokykla dar neretai suvokiama kaip vieta, kurioje mokiniams į galvas paprasčiausiai sukraunama įvairiausių jiems reikalingų žinių. Visgi vaikai mokyklose visų pirma mokosi patys, o tam taip pat reikia įgūdžių. Maža to, mokiniai yra skirtingi ir vieno visiems tinkamo mokymosi metodo nėra. Kaišiadorių rajono Rumšiškių Antano Baranausko gimnazijos direktorius Artūras Čepulis įsitikinęs, kad vienas iš svarbiausių ugdymo…
9 kovo, 2021
Viena iš literatūros funkcijų – ugdyti empatiją. Ji ypač svarbi vaikystėje ir paauglystėje – empatija padeda jaunam žmogui pažinti pasaulio kompleksiškumą, suvokti, kad pasaulyje daug į ją/jį nepanašių, tačiau su panašiais iššūkiais susiduriančių žmonių, ieškančių atsakymų į sudėtingus klausimus. Knygų kūrėjai kviečiami padėti vaikams pažinti juos supantį pasaulį ir sukurti knygą nagrinėjančią vieną iš įvairovės temų…
9 kovo, 2021
Metų pradžioje „Renkuosi mokyti!“ mokyklų pokyčio projektų komandoms pristatytas profesinių besimokančių bendruomenių (toliau – PBB) diskusijų metodas praktiškai išbandytas ir Klaipėdos „Varpo“ gimnazijoje. Šis metodas gimnazijos mokytojų tarybos posėdį organizavusiems vadovams pasirodė priimtinas dėl keleto priežasčių. Gimnazijoje vyrauja bendradarbiavimo kultūra: mokytojai stebi vienas kitų pamokas, po jų dalijasi savo įžvalgomis. Nuotolinio mokymo išbandymus taip pat lengviau…
4 kovo, 2021
Technologijos ugdymo procese užima vis svarbesnį vaidmenį, o pandemijos nulemta nuotolinio mokymo(si) būtinybė tik dar labiau išryškino IT raštingumo svarbą. Tačiau siekiant, kad kiekvienas moksleivis mokykloje galėtų gauti reikiamą dėmesį, augtų ir tobulėtų kaip asmenybė, vien apsirūpinti naujausiais technologiniais sprendimais nepakanka. Tam ne mažiau svarbu mokyklų bendruomenėse ugdyti atvirumą ir imlumą technologijoms. Tuo įsitikinę Kauno Veršvų…
1 kovo, 2021
Jau galite išgirsti ketvirtąjį „O čia pažymiui šitas?“ pokalbį „Ar gali mišrus mokymas pakeisti tradicinį ugdymą?“. Jį galite paklausyti čia arba Spotify, Youtube ir Apple Podcasts platformose. Du „Renkuosi mokyti!“ mokytojai – Laurynas Kudijanovas bei Emilija Zakaitė kalbasi apie pandemijos laikotarpiu, ypač rudenį, dažno mokytojo bei mokinio patirtą mišrųjį ugdymą. Kas tai? Kuo skiriasi nuo kitų…
23 vasario, 2021
Kupiškėnas Laurynas Kudijanovas įsitikinęs, kad istorija – labai įdomus mokslas. Tai jis nusprendė įrodyti ir mokiniams, tapęs Vilniaus šv. Kristoforo gimnazijos istorijos ir pilietinio ugdymo mokytoju, programos „Renkuosi mokyti“ dalyviu. Ir tai ne vienintelė priežastis, Lauryną atvedusi į mokyklą. Laurynai, baigei kultūros istoriją ir antropologiją, istorijos magistrantūros studijas Vilniaus universitete, kas pastūmėjo Tave gilintis būtent į…
15 vasario, 2021
Jau galite išgirsti trečiąjį „O čia pažymiui šitas?“ pokalbį „Atvirai apie perdegimą. Kaip jį suvaldyti?“. Jį galite paklausyti čia arba Spotify, 15min Klausyk, Youtube ir Apple Podcasts platformose. „Renkuosi mokyti!“ alumnė Dovilė Čiškauskaitė ryžosi atvirai papasakoti apie asmeninę perdegimo patirtį – kaip mylimas mokytojos darbas tapo sunkiai pakeliamu, o meilę jam teko atrasti iš naujo. Dovilė viliasi,…
9 vasario, 2021
Moksleivių įsitraukimas į pamokas ir geri mokymosi rezultatai didele dalimi priklauso nuo glaudaus visos mokyklos bendruomenės bendradarbiavimo. Tai savo pavyzdžiu rodo Širvintų Lauryno Stuokos-Gucevičiaus gimnazija, kuri siekdama glaudesnės mokytojų, tėvų ir moksleivių partnerystės ir didesnio tarpusavio pasitikėjimo bendruomenėje prieš dvejus metus ėmėsi svarbių pokyčių. Šiandien jie jau duoda vaisių bei padeda įveikti ir Covid-19 nulemtus iššūkius.…