15 kovo, 2021
Jau galite išgirsti naująjį „O čia pažymiui šitas?“ įrašą „Ko mus išmoko „nepatogūs“ pasirinkimai?“. Jį galite paklausyti čia arba Spotify, 15min Klausyk, Youtube ir Apple Podcasts platformose. Šiame epizode programos alumnė Indrė Lebedytė-Mečionienė kalbina Artur Adam Markevič – dr. Meilės Lukšienės premijos laureatą, LRT metų apdovanojimuose pelniusį „Metų ateities“ vardą, taip pat programos alumną bei mokytoją.…
15 kovo, 2021
Mokykla dar neretai suvokiama kaip vieta, kurioje mokiniams į galvas paprasčiausiai sukraunama įvairiausių jiems reikalingų žinių. Visgi vaikai mokyklose visų pirma mokosi patys, o tam taip pat reikia įgūdžių. Maža to, mokiniai yra skirtingi ir vieno visiems tinkamo mokymosi metodo nėra. Kaišiadorių rajono Rumšiškių Antano Baranausko gimnazijos direktorius Artūras Čepulis įsitikinęs, kad vienas iš svarbiausių ugdymo…
9 kovo, 2021
Viena iš literatūros funkcijų – ugdyti empatiją. Ji ypač svarbi vaikystėje ir paauglystėje – empatija padeda jaunam žmogui pažinti pasaulio kompleksiškumą, suvokti, kad pasaulyje daug į ją/jį nepanašių, tačiau su panašiais iššūkiais susiduriančių žmonių, ieškančių atsakymų į sudėtingus klausimus. Knygų kūrėjai kviečiami padėti vaikams pažinti juos supantį pasaulį ir sukurti knygą nagrinėjančią vieną iš įvairovės temų…
9 kovo, 2021
Metų pradžioje „Renkuosi mokyti!“ mokyklų pokyčio projektų komandoms pristatytas profesinių besimokančių bendruomenių (toliau – PBB) diskusijų metodas praktiškai išbandytas ir Klaipėdos „Varpo“ gimnazijoje. Šis metodas gimnazijos mokytojų tarybos posėdį organizavusiems vadovams pasirodė priimtinas dėl keleto priežasčių. Gimnazijoje vyrauja bendradarbiavimo kultūra: mokytojai stebi vienas kitų pamokas, po jų dalijasi savo įžvalgomis. Nuotolinio mokymo išbandymus taip pat lengviau…
4 kovo, 2021
Technologijos ugdymo procese užima vis svarbesnį vaidmenį, o pandemijos nulemta nuotolinio mokymo(si) būtinybė tik dar labiau išryškino IT raštingumo svarbą. Tačiau siekiant, kad kiekvienas moksleivis mokykloje galėtų gauti reikiamą dėmesį, augtų ir tobulėtų kaip asmenybė, vien apsirūpinti naujausiais technologiniais sprendimais nepakanka. Tam ne mažiau svarbu mokyklų bendruomenėse ugdyti atvirumą ir imlumą technologijoms. Tuo įsitikinę Kauno Veršvų…
1 kovo, 2021
Jau galite išgirsti ketvirtąjį „O čia pažymiui šitas?“ pokalbį „Ar gali mišrus mokymas pakeisti tradicinį ugdymą?“. Jį galite paklausyti čia arba Spotify, Youtube ir Apple Podcasts platformose. Du „Renkuosi mokyti!“ mokytojai – Laurynas Kudijanovas bei Emilija Zakaitė kalbasi apie pandemijos laikotarpiu, ypač rudenį, dažno mokytojo bei mokinio patirtą mišrųjį ugdymą. Kas tai? Kuo skiriasi nuo kitų…
23 vasario, 2021
Kupiškėnas Laurynas Kudijanovas įsitikinęs, kad istorija – labai įdomus mokslas. Tai jis nusprendė įrodyti ir mokiniams, tapęs Vilniaus šv. Kristoforo gimnazijos istorijos ir pilietinio ugdymo mokytoju, programos „Renkuosi mokyti“ dalyviu. Ir tai ne vienintelė priežastis, Lauryną atvedusi į mokyklą. Laurynai, baigei kultūros istoriją ir antropologiją, istorijos magistrantūros studijas Vilniaus universitete, kas pastūmėjo Tave gilintis būtent į…
15 vasario, 2021
Jau galite išgirsti trečiąjį „O čia pažymiui šitas?“ pokalbį „Atvirai apie perdegimą. Kaip jį suvaldyti?“. Jį galite paklausyti čia arba Spotify, 15min Klausyk, Youtube ir Apple Podcasts platformose. „Renkuosi mokyti!“ alumnė Dovilė Čiškauskaitė ryžosi atvirai papasakoti apie asmeninę perdegimo patirtį – kaip mylimas mokytojos darbas tapo sunkiai pakeliamu, o meilę jam teko atrasti iš naujo. Dovilė viliasi,…
9 vasario, 2021
Moksleivių įsitraukimas į pamokas ir geri mokymosi rezultatai didele dalimi priklauso nuo glaudaus visos mokyklos bendruomenės bendradarbiavimo. Tai savo pavyzdžiu rodo Širvintų Lauryno Stuokos-Gucevičiaus gimnazija, kuri siekdama glaudesnės mokytojų, tėvų ir moksleivių partnerystės ir didesnio tarpusavio pasitikėjimo bendruomenėje prieš dvejus metus ėmėsi svarbių pokyčių. Šiandien jie jau duoda vaisių bei padeda įveikti ir Covid-19 nulemtus iššūkius.…
1 vasario, 2021
Jau pasirodė antrasis mūsų tinklalaidės „O čia pažymiui šitas?“ epizodas! Jį galite paklausyti čia arba Spotify, 15min Klausyk bei Apple Podcasts platformose. Antrajame epizode „Kaip istoriją priartinti prie mokinio?“ išgirsite dviejų istorijos mokytojų diskusiją – 4 kartos alumnas Dalius Vinciūnas ir 8 kartos alumnas Tomas Vaitkūnas kalba apie tai, kiek ir kokią istoriją turėtų žinoti mokinys bei…
28 sausio, 2021
Nors technologijų vaidmuo visuomenėje tampa vis svarbesnis, tačiau skintis kelią švietimo srityje inovacijoms sekasi nebūtinai lengvai. Visgi pernai užklupusi pandemija ugdymo įstaigas privertė labiau susidraugauti su technologijomis ir atsigręžti į jų suteikiamas galimybes. Pokyčių švietimo srityje siekiančios programos „Renkuosi mokyti!“ vadovės Agnės Motiejūnės teigimu, tai gali tapti svarbiu postūmiu ir paskatinti labiau išnaudoti technologijas sprendžiant socialinės…
19 sausio, 2021
Sausio 2 dieną „Renkuosi mokyti!“ mokyklų pokyčio projektų komandoms buvo surengtas profesinių besimokančių bendruomenių (PBB) diskusijų metodo pristatymas ir praktinis išbandymas. Pokyčio projektų komandų nariai – tai įvairių šalies mokyklų mokytojai, direktoriai, jų pavaduotojai bei „Renkuosi mokyti!” dalyviai, kurie savo mokyklose įgyvendina pokyčio projektus (apie pokyčio projektus plačiau rasite čia). Profesinių besimokančių bendruomenių metodą pristatė „Teach…
19 sausio, 2021
Iš Joniškio kilusi Ieva Garnytė dar mokyklos suole žinojo, kad užaugusi norėtų dirbti mokytoja, o šiandien mergina džiaugiasi, kad šių savo norų ir užaugusi neišsižadėjo. Per programą „Renkuosi mokyti!“ Vilniaus rajono Pagirių gimnazijoje prieš šešerius metus kūno kultūros mokytoja pradėjusi dirbti Ieva sako, kad mokykla yra puiki vieta savirealizacijai, įvairioms iniciatyvoms įgyvendinti ir bendruomenei burti, o…
18 sausio, 2021
Pirmąjį „O čia pažymiui šitas?“ tinklalaidės epizodą, tema „Motyvacija – dėl fikcijos?“, įkvėpė šmaikščiai skambantis, tačiau gilesnę prasmę slepiantis tinklalaidės pavadinimas, kurį labai norėjosi „apčiupinėti“ startuojant mūsų tinklalaidei. Pirmoje laidoje kalbasi „Renkuosi mokyti!“ programos vadovė Agnė Motiejūnė ir viena iš šios programos įkūrėjų dr. Eglė Pranckūnienė. Tai pokalbis apie visuotinių susitarimų įtaką mūsų motyvacijai, pažymių reikšmę…