Pradedama ruošti nauja „Renkuosi mokyti!“ karta: bus ugdomas ir gebėjimas vesti pamokas per nuotolį

Pradedama ruošti nauja „Renkuosi mokyti!“ karta: bus ugdomas ir gebėjimas vesti pamokas per nuotolį

Jau šį rudenį Lietuvos mokytojų gretas papildys vienuoliktoji programos „Renkuosi mokyti!“ karta. Iš 357 kandidatų buvo atrinkta 30 dalyvių, kurie šiandieną pradėjo pasiruošimą savo naujajam karjeros žingsniui. Mėnesį truksianti „Renkuosi mokyti!“ vasaros mokykla“ padės jiems drąsiau žengti pirmuosius žingsnius Lietuvos mokyklose ir įgyti reikiamų kompetencijų darbui su vaikais.

Dirbant nuotoliniu būdu svarbu nepamiršti kiekvieno vaiko

Karantino padiktuotos nuotolinio ugdymo sąlygos tapo iššūkiu visam Lietuvos švietimu. Ne išimtis ir programa „Renkuosi mokyti!“. Šie metai vienuoliktajai kartai bus išties kitokie, nes naujos mokymosi sąlygos reikalauja ir naujų mokytojų kompetencijų, gebėjimo greitai prisitaikyti prie kintančios situacijos.

„Rengiant mokymus naujiesiems dalyviams, teko pakeisti mokymų formatą ir pritaikyti jį nuotolinėms mokymosi sąlygoms. Todėl dalis mokymų vyks gyvai, dalis – per nuotolį. Tai taps tarsi praktika mūsų dalyviams, kuriems dirbant mokyklose gali tekti prisitaikyti prie įvairių sąlygų. Tai iššūkis ir visai mūsų komandai – ieškome geriausių būdų, kurie padėtų dalyviams susidoroti su galimais nuotolinio mokymo sunkumais mokyklose,“ – pasakoja programos „Renkuosi mokyti!“ vadovė Agnė Motiejūnė.

Programą įgyvendinančio Mokyklų tobulinimo centro steigėjos, švietimo ekspertės dr. Eglės Pranckūnienės teigimu svarbu ne tik žinoti, kaip tinkamai vesti nuotolinę pamoką, bet ir pamokoje pastebėti kiekvieną vaiką, kuriam reikia dėmesio bei pagalbos. „Stebint mokyklų patirtis per nuotolinio ugdymo mėnesius, išties galima pasidžiaugti kūrybiškumo protrūkiu ir mokytojų bei mokyklų susitelkimu. Tai padėjo, kad pamokos būtų naudingos ir sklandžios. Vis tik norisi paminėti, kad gebėjimas užmegzti ryšį su vaiku ir padėti jam atsiskleisti išlieka ypač svarbiu. Tai nėra lengva, o ypač kai mokytoją ir vaiką skiria ekranas. Todėl „Renkuosi mokyti!“ skleidžiamos vertybės, skatinančios atskleisti kiekvieno vaiko mokymosi potencialą, tampa kaip niekada svarbios“.

„Renkuosi mokyti!“ – pamatas tvariems pokyčiams švietime

Tikėjimas pokyčiais švietime į Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Prienų r., Šiaulių r., Elektrėnų, Kretingos, Trakų bei Visagino mokyklas atvedė entuziastingus būsimuosius mokytojus. Jie pastiprins pradinių klasių, biologijos, istorijos, dailės, teatro, neformaliojo ugdymo, medijų, anglų kalbos, matematikos, vokiečių kalbos ir kūno kultūros mokytojų gretas. „Renkuosi mokyti!“ vienuoliktajai kartai subūrė specialistus baigusius ekonomikos, istorijos, biologijos, menotyros, kūrybinių industrijų, kineziterapijos, veterinarinės medicinos, architektūros ir kitas aukštųjų mokyklų studijas.

Dvejus metus dalyviai dirbs mokyklose, kuriose kartu su visa mokyklos bendruomene prisidės prie realių pokyčių kūrimo – įgyvendins mokyklos pokyčio projektą.

„Renkuosi mokyti!“ dalyviai turi galimybę prisidėti prie teigiamų mokyklos pokyčių ne tik tiesiogiai dirbdami su vaikais pamokų metu, bet ir kartu su mokyklos bendruomene įgyvendinami pokyčio projektą. Teisingą kryptį ir pokyčių reikalingumą tam tikroje srityje padės atrasti mūsų tyrėjų komanda, kuri atliks tyrimus ir analizes kiekvienoje, projektą įgyvendinančioje mokykloje“, – pasakoja A. Motiejūnė.

Pasibaigus dvejiems programos metams, daugumos dalyvių kelias švietime tikrai nesibaigia. Dar visai neseniai į alumnystę buvo išlydėta devintoji karta, kurią sudarė 22 dalyviai. Iš jų didžioji dalis – beveik 80  proc. – ketina likti švietime ir toliau prisidėti prie pradėto teigiamų pokyčių kūrimo.

„Džiugu, jog programos kuriamas indėlis švietime yra tvarus – tai parodo ir šie skaičiai. Mano manymu, investicija į švietimą ir jame dirbančius entuziastingus žmones, yra tai, ko šiuo metu Lietuvai labai reikia, o tai, kad po programos jų darbai nesibaigia, tik įrodo šios investicijos naudą“, – sako projekto „Renkuosi mokyti!” partnerio, Vilniaus prekybos fondo „Dabar“ vadovė Evelina Černienė.

 

Apie programą „Renkuosi mokyti!“

Programą „Renkuosi mokyti!“ įgyvendina VšĮ Mokyklų tobulinimo centras drauge su Vilniaus prekybos paramos fondu „Dabar“. Fondas per ketverius su puse metų iš viso numato skirti beveik 1 mln. eurų finansavimą. Iš viso per ketverius metus projekte dalyvaus 60 mokyklų, jose dirbs apie 90 „Renkuosi mokyti!“ dalyvių, į pokyčius bus įtraukta apie 30 tūkst. mokinių ir 360 jau dirbančių vadovų ir pedagogų. 

Projektą įgyvendina

Pagrindinis partneris

Priklausome tarptautiniam tinklui

Draugai ir rėmėjai