Pristatome video istorijų ciklą, kuriame paprastai pasakojama apie tai, kas yra Universalus dizainas mokymuisi (UDM). Remdamiesi pavyzdžiais, „Renkuosi mokyti!“ mokytojai ir jų mokinės paaiškina, kodėl svarbu taikyti UDM principus ugdymo procese ir kaip tai padeda kiekvienam vaikui siekti mokymosi tikslų. Šios „Įsivaizduok…“ istorijos puikiai tinka pokalbiui su mokiniais apie visų besimokančiųjų įvairovę. Kviečiame dalintis!
Pirmoji istorija kviečia susimąstyti, ar ugdymo planavimas remiantis „vidurkiu“ – tipinio ir standartinio mokinio įsivaizdavimu – yra efektyvus? Kaip planuoti, kad mokinių įvairovė mokykloje taptų privalumu, o ne kliūtimi visų sėkmei?
Antrajame video filmuke kalbame apie barjerus mokymosi procese – iš kur jie atsiranda bei kaip padėti mokiniui ir mokinei sėkmingai juos įveikti?
Trečioji istorija apie universalų dizainą mokymuisi (UDM) pristato pagrindinę šios prieigos prielaidą: kiekvienas mokinys ir mokinė gali tapti besimokančiu ekspertu. Tinkamas mokymosi aplinkos projektavimas, t. y. dizainas, įgalina mokinius siekti bendrų mokymosi tikslų, nepriklausomai nuo besimokančiųjų skirtumų.
Filmukų ciklas sukurtas remiantis Universalaus dizaino mokymuisi gairėse (2023) aprašytais pasakojimais ir „Renkuosi mokyti!” mokytojų praktine patirtimi. Projektą įgyvendino „Renkuosi mokyti!“ programa, projekto partneriai JAV ambasada Vilniuje. Konferencijoje „Kelias į mokymosi sėkmę: UDM sprendimai šiuolaikinei mokyklai“ ekspertės iš JAV Jean Pallister ir Kate Blanchard dalinosi savo patirtimi įgyvendinant UDM principus JAV mokyklose. Konferencijos įrašą rasite čia: