Šiais metais Eglės (RM7) iniciatyva susikūrė pirmasis „Mokytojų palaikymo ratas“ – projektas, sukuriantis erdvę, kurioje švietimo sistemos darbuotojai gali efektyviai palaikyti vieni kitus, skirti kokybiško laiko sau, gauti grįžtamąjį ryšį, taikydami nesmurtinės komunikacijos principus, įvairias grupinio darbo praktikas ir įrankius.
Idėja projektui Eglei gimė visai netikėtai, vasarą plaukiojant baidare. Pasidalinusi ja su bendramintėmis ir sukvietusi savanorius, norinčius dalyvauti pirmajame Mokytojų palaikymo rate, Eglė sėkmingai įgyvendino ir iki šiol koordinuoja šio projekto veiklą ir kartu su darbo grupe kuria projekto ateities gyvavimo scenarijus.
Idėja projektui gimė iš asmeninės patirties – būdama gana sudėtingame profesinių apsisprendimų etape Eglė pajautė, kad jai norisi turėti švietime dirbančių bendraminčių ratą, su kuriais galėtų pasidalinti kylančiais iššūkiais. Pirmojoje projekto darbo grupėje Eglė didelį palaikymą ir gerų idėjų gavo iš savo sesės, kuri turi patirties konsultavimo ir koučingo srityje. Iš pradžių ši iniciatyva rėmėsi vyrų ratų „Gentys“ projekto patirtimi, o vėliau susikūrė savo darbo principus, struktūrą, taisykles.
„Mokytojų palaikymo rato“ projekto pagrindinis tikslas – suteikti papildomų jėgų mokytojui būti savo kasdieniniame darbe. Reguliarių susitikimų metu (bent aštuonis susitikimus yra palaikoma ta pati grupės sudėtis, kad nariai gerai pažinotų vieni kitus) taikomas vidinio darbo metodas – kiekvienas rate esantis dalyvis gauna konkrečias instrukcijas, kaip galima padėti savo istorija besidalinančiam žmogui, atliepti kito poreikius, neprimetant savo nuomonės, įsitikinimų, patarimų. Pagrindiniai vidinio darbo principai yra perimti iš vyrų „Genčių“. Eglė tikisi, kad ateityje Mokytojų palaikymo ratų daugės, ir švietime dirbantys žmonės žinos, kad jie patys gali inicijuoti tokį ratą arba prisijungti prie esamo. Projektas kuriamas taip, kad kiekvienas ratas būtų pats save išlaikantis, vienodai priklausantis nuo visų prie jo prisijungiančių žmonių – tai reikalauja didelės atsakomybės iš kiekvieno nario, bet kita vertus, labai įgalina ir stiprina susibūrusią bendruomenę.
Eglė džiaugiasi, jog įgyvendindama šį projektą ji išmoko taikyti nesmurtinės komunikacijos (NVC) principus, pagerino bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius, o tai pasitarnauja tiek profesiniame, tiek asmeniniame gyvenime. Sėkmingai įgyvendinamas projektas Eglei leido dar kartą įsitikinti, jog gera idėja gali suburti nuostabius žmones veikti kartu, padovanoti bendrystės jausmą ir bendruomenę.
Ačiū, Egle, už pasidalinimą!