Dešimtoji „Renkuosi mokyti!“ karta: į mokyklą grįžta ir po 20 metų versle, ir tiesiai iš universiteto auditorijų

Dešimtoji „Renkuosi mokyti!“ karta: į mokyklą grįžta ir po 20 metų versle, ir tiesiai iš universiteto auditorijų

Visuomenės susidomėjimas švietimu nemenksta – tą patvirtino ir atranka į programą „Renkuosi mokyti!“ Iš beveik 500 kandidatų rudenį mokyklų duris pravers 24 dalyviai, tikintys, kad gali prisidėti prie teigiamų pokyčių švietime. Mokytojais taps įmonių vadovai, psichologė, antropologė, architektė, IT ir telekomunikacijų specialistės, menininkai ir kitų sričių atstovai – visi jie yra įgiję aukštąjį universitetinį išsilavinimą, yra patyrę savo sričių praktikai. Jie dirbs mokyklose visoje Lietuvoje: Panevėžio r., Priekulėje, Tauragėje, Alytuje, Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje. 

„Norėčiau, kad mokykla nebūtų tik įstaiga. Mokykla niekada nebus namais, tačiau tikiu, kad mokykla gali tapti užuovėja, grąžinančia pasitikėjimą ir norą eiti pirmyn. Tokios mokyklos negali sukurti ministerija ar valdžios atstovai, tokią ją kuria mokytojai ir mokiniai“, – apie savo apsisprendimą grįžti į mokyklą pasakoja Akvilė Andziukevičiūtė-Jankūnienė, turinti beveik 20 metų finansinio ir vadybinio darbo patirties, o dabar dar ir studijuojanti gamybos inžinerijos magistrantūroje. Ji Kauno Veršvų gimnazijoje dėstys technologijas.

Būsimoji klasių kuratorė Kornelija Čepytė prie Klaipėdos „Varpo“ gimnazijos kolektyvo prisijungs iš karto po socialinės antropologijos magistrantūros studijų. Ji įsitikinusi, kad kokybiškas, demokratiškas ir visiems vienodai prieinamas švietimas yra pagrindinis atsakas daugeliui socialinių problemų, kurios kamuoja ne tik Lietuvą, bet ir visą pasaulį. „Deja, šiandien Lietuvoje matome didelę apatiją ir nenorą iš esmės pertvarkyti švietimo sistemos, todėl „Renkuosi mokyti!“ man atrodo kaip alternatyva, leisianti prisidėti prie švietimo sistemos transformavimo per savo pačios indelį. Studijos mane privertė gerokai permąstyti, kaip savo išsilavinimą ir patirtį pritaikyti prasmingai, ir vienintelis atsakymas, kuris galiausiai atėjo į galvą, buvo mokyti“, – pasakoja Kornelija.

Pasak Robertos Žižienės, projekto „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ vadovės, visi programos dalyviai turės realių galimybių prisidėti prie geresnės mokyklos kūrimo ir kiekvieno vaiko mokymosi sėkmės bei džiaugsmo. „Tai jie galės daryti ne tik dirbdami tiesiogiai su vaikais klasėje, bet ir kartu su visa mokyklos bendruomene per dvejus metus įgyvendindami pokyčio projektą. Pokyčio kryptį padės pasirinkti šiuo metu mokyklose atliekama mokinių, jų tėvų ir pedagogų apklausa. Siekiame realių ir tvarių pokyčių, tad po dvejų metų vėl vyksime į mokyklas ir jų daromą kaitą bei pažangą taip pat pamatuosime tyrimu“, – teigia projekto „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ vadovė.

Projektą  „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“ įgyvendina VšĮ Mokyklų tobulinimo centras drauge su Vilniaus prekybos paramos fondu „Dabar“. „Projektą remiame jau trečius metus, kaip parodė ankstesniais metais atlikti tyrimai, mokyklose, kur vyrauja pagarba ir pagalba kiekvienam mokiniui, ten stipresnė visų jų motyvacija mokytis, dažniau taikomi šiuolaikinio mokymo metodai, žemesnis patyčių, atskirties lygis. Tokią mokyklą ir siekiame kurti su aktyviais „Renkuosi mokyti!“ mokytojais ir visos bendruomenės įsitraukimu“, – teigia pagrindinio projekto partnerio Vilniaus prekybos paramos fondo „Dabar” direktorius Rytis Jezepčikas.

Fondas per ketverius su puse metų iš viso numato skirti beveik 1 mln. eurų finansavimą. Planuojama, kad projekte „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“ iš viso dalyvaus 45 šalies mokyklos, 60 „Renkuosi mokyti!“ mokytojų, jis pasieks 23 tūkst. mokinių.

Projektą įgyvendina

Pagrindinis partneris

Priklausome tarptautiniam tinklui

Draugai ir rėmėjai