Akvilė Šimėnienė: kitokios Lietuvos perspektyvos birželio 14 išvakarėse

Akvilė Šimėnienė: kitokios Lietuvos perspektyvos birželio 14 išvakarėse

Sutapimais galima tikėti arba ne. Aš retkarčiais tikiu. Stebėdama skrendančius baltai oranžinius projekto ,,Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!” balionus Moniuškos skverelyje pagalvojau, kažin, ar Antrojo pasaulinio karo birželio 14 aukos tikėjosi tokios tragiškos lemties sau ir savo šaliai. Keliasdešimties okupacijos ir kultūrinio genocido metų pasekmės jaučiamos iki šiol, Lietuvos švietimas išgyvena turbūt vieną didžiausių krizių po Nepriklausomybės atkūrimo. Idealų ir vertybių, bendražmogiškumo, pozityvaus mąstymo apie ateitį praradimas, inercija ir apatija, mokinio krepšelio ,,kultas”, tik į rezultatą orientuotas mokymasis – tai tik keletas iš visos problemų virtinės. Yra krizei pasiduodančių, tačiau esama ir su ja kovojančių: pozityvios perspektyvos kyla iš žmonių ir jų idėjų. Viena iš didžiausių pastarųjų metų švietimo iniciatyvų gimė Mokyklų tobulinimo centre. Jame birželio 13 d. oficialiai buvo pristatytas naujas, aukštų siekių projektas ,,Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!”. Tai naujas devynerius metus gyvuojančios ir Lietuvos švietimą inovacijomis bei jaunais, talentingais žmonėmis praturtinančios programos ,,Renkuosi mokyti!” etapas. Pagrindinis šio projekto šūkis: pokyčiai turi vykti ne tik klasėje, bet visoje švietimo bendruomenėje, įtraukiant mokinius, mokytojus, vadovus. Kitaip tariant, projektu siekiama keisti ne tik mokytojo-mokinio santykį, šiandien virtusį ,,paslaugų teikėjo” ir ,,kokybiško produkto gavėjo” santykiu, bet ir visos švietimo bendruomenės nuostatas.

Birželio 13 d. renginio metu pristatytos bendrosios projekto gairės – įtraukiojo ugdymo diegimas į mokymosi procesą, mokėjimo mokytis, bendrųjų kompetencijų ugdymas ir mokymosi sėkmės kiekvienam vaikui akcentavimas. 43 mėnesius truksiantis, 30 mokyklų visoje Lietuvoje apimantis švietimo reiškinys paveiks 15000 moksleivių, t.y. beveik pusė tiek, kiek abiturientų kasmet palieka mokyklas Lietuvoje. Vilniaus prekybos paramos fondo ,,Dabar” skiriama 700 tūkst. eurų parama įgalina projekto veiklas ir vykdymą, taip prisidėdama prie švietimo sistemos kaitos Lietuvoje.

Renginyje visuomenė buvo supažindinta ne tik su projekto intencijomis ir veiklos perspektyvomis, bet ir su jau šiemet į jį įsitraukusiomis Lietuvos mokyklomis, jų vadovais ir ,,Renkuosi mokyti” aštuntosios kartos mokytojais bei pokyčio tyrimą mokyklose vykdysiančiais Šiaulių universiteto edukologijos mokslininkais. Projekto naują pradžią savo apsilankymu pagerbė tiek Švietimo ir mokslo ministrė J. Petrauskienė bei viceministras G. Kazakevičius, tiek ,,Renkuosi mokyti” programos alumnai bei naujosios mokyklų ,,Pokyčių komandos”, nustebinusios savo gausiu ir aktyviu dalyvavimu. Popietinėje šventinėje dalyje, vykusioje šv. Kotrynos bažnyčioje, projekto dalyvius ir svečius linksmino devintokės T. Tarvydytės bei ,,Renkuosi mokyti” alumno R. Skaudžiaus duetas, J. Didžiulio pasirodymas, buvo įteikti diplomai šeštosios kartos mokytojams.

,,Šalies ateitis prasideda klasėje” teigia projekto sumanytojai, tad saugi ir pozityvi emocinė mokyklos aplinka, įkvepiantis mokytojas, individualizuotas mokymas ir susitelkusi mokyklos bendruomenė turėtų būti ne kelių prestižinių mokyklų privilegija, o kiekvienos mokyklos kasdienybė, kurios aktyviai siekiama naujuoju projektu. Su tokiomis veiklomis ir idėjomis prasideda pozityvumo ir pasitikėjimo savimi, savo kultūra ugdymas, emigracijos stabdymas, šalies gerovės kūrimas. Net patį renginio kulminacijos ,,Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!” koncertą galima perskaityti kaip įtraukiojo ugdymo pavyzdį: atlikėjas į sceną beveik nelipo, atėjo iš žiūrovų minios, improvizuotai bendravo, nevengė ,,pergrojimų” pats sau ir ,,įsigrojimo” momentų, kuriuos kiti atlikėjai slepia nuo klausytojų, ir nuolat visus kvietė prisijungti. J. Didžiulio frazė, ištarta pasirodymo pabaigoje, šalia dalyviams išdalintų perkusijos instrumentų (groti ir dainuoti gali visi!) ir Karibų dvasia persmelkto muzikinio performanso, suskambėjo kaip ,,Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!” raktinis sakinys: ,,Nėra prasmingesnio darbo už mokytojo”.

„Renkuosi mokyti!“ septintosios kartos mokytoja Akvilė Šimėnienė

Projektą įgyvendina

Pagrindinis partneris

Priklausome tarptautiniam tinklui

Draugai ir rėmėjai