4 būdai, kaip mokytojo darbas gali ugdyti tavo lyderystės gebėjimus

4 būdai, kaip mokytojo darbas gali ugdyti tavo lyderystės gebėjimus

Dalyvavimas „Renkuosi mokyti!“ programoje ir mokytojo darbo patirtis suteiks tau išskirtinę galimybę įgyti lyderio įgūdžių, kurie pravers ir ateities karjeroje.

Daugelyje organizacijų yra galimybė siekti vadovaujančių pozicijų ir lyderystės, paprastai įrodžius savo vertę po kelerių metų sėkmingo darbo. Dirbdamas mokytoju, atvirkščiai – nuo pat pirmos dienos esi lyderio pozicijoje, būdamas atsakingas už vidutiniškai 25 mokinių klasę. Taigi lyderystės mokysiesi praktiškai, o ne teoriškai.

Mokymas yra atsakingas darbas, kuris reikalauja nepaprastų organizacinių ir laiko valdymo gebėjimų, taip pat mokėjimo ugdyti kitų stipriąsias puses, nenuleisti rankų susidūrus su nesuskaičiuojamais sunkumais ir kurti santykius. Šių savybių ir patirties reikia lyderiams daugelyje sričių, tad savo mokytojo patirtį galėsi sėkmingai panaudoti ir kituose iššūkiuose, kurių nuspręsi imtis. Šie keturi būdai parodo, kaip glaudžiai yra susijęs mokytojo darbas ir lyderystė.

  1. Sėkmingas mokytojas turi aiškią savo klasės viziją

Viena iš svarbiausių lyderio savybių – turėti  aiškią viziją. Mokytojas mokslo metus pradeda turėdamas aiškią viziją, ko  norėtų pasiekti su savo mokiniais.  Geri mokytojai nebijo kelti ambicingų, tačiau realių tikslų, taip padėdami mokiniams suprasti ir atskleisti savo potencialą.

Kaip ir puikūs lyderiai, puikūs mokytojai, siekdami savo vizijos įgyvendinimo, į tai įtraukia ir kitus: pačius mokinius, jų šeimas, kolegas mokytojus, bendruomenę.

  1. Mokytojai turi strategiją, kaip sieks vizijos įgyvendinimo kiekvieną dieną

Be vizijos, lyderiui lygiai taip pat svarbu susidėlioti strategiją, kaip savo viziją paversti tikrove. Tai viena svarbiausių, tavo, kaip mokytojo, užduočių. Todėl mokytojai savo mokiniams nustato trumpalaikius ir ilgalaikius tikslus, sprendžia, kaip jų sieks. Taip kiekvienos pamokos planas ar užduotis, kurią skiri, tampa tavo strategijos dalimi.

  1. Mokytojai moka siekti sutarimo su skirtingais žmonėmis

Geri lyderiai išsiskiria gebėjimu kurti santykius. Nuoširdūs autentiški santykiai yra būtini tavo, kaip mokytojo, sėkmei. Santykiai su mokiniais kuriami nuolat, juos motyvuojant ir keliant iššūkius. Darbas mokykloje taip pat suteikia galimybių užmegzti ryšius su daug skirtingų šalių: kolegomis mokytojais, tėvais, vadovybe. Gebėjimas orientuotis naujose situacijose ir užmegzti ryšius su skirtingais žmonėmis yra viena svarbiausių lyderio savybių šiuolaikiniame pasaulyje, kuris tampa vis įvairesnis.

  1. Mokytojai patys nuolat mokosi

Mokytis iš savo klaidų, siekti grįžtamojo ryšio, nuolat tobulėti – tai vienos iš lyderio savybių. Mokytojai natūraliai atsiduria tokioje mokymosi aplinkoje.  Dirbdamas mokykloje, nuolatos mokysiesi ir pats: kaip išdėstyti naują dalyką, kaip sudominti mokinius, kokios yra mokyklos tvarkos ir taisyklės ir pan. Taip pat nuolatos sulauksi grįžtamojo ryšio – matysi, kokie metodai veikia, o kokie ne, pats iš naujo vertinsi, ko gali pasiekti tavo mokiniai, koks tikrasis jų potencialas.

Visos šios savybės kartu sukuria tvirtus lyderystės pamatus, ant kurių galėsi kurti savo sėkmingą karjerą ne tik švietime, bet ir praktiškai bet kurioje srityje. Be to, ši patirtis padės suprasti, kad lyderystė – tai ne formalios pareigos, kurias užimame, o veikimo būdas, kai skiriame laiko įsiklausyti į kitus, užmegzti nuoširdų santykį, reflektuojame ir mokomės vieni iš kitų, bendradarbiaujame ir siekiame bendros vizijos.

Išbandyk tai pats – užpildyk atrankos anketą https://www.renkuosimokyti.lt/renkuosi-mokyti-atrankos-anketa/ ir  prisijunk prie „Renkuosi mokyti!“

 

Projektą įgyvendina

Pagrindinis partneris

Draugai ir rėmėjai