Paskelbus atranką į projektą „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“, dalyvio anketas užpildė ir dvejus metus mokytojais padirbėti panoro 253 jauni žmonės.  Planuojama, kad praėję griežtą atranką ir mokymus, rudenį mokyklose pradės dirbti 20 šio projekto dalyvių. Jaunuosius mokytojus priimti panoro 52 mokyklos iš visos Lietuvos.

Kandidatų amžiaus vidurkis – 29 metai, daugelis jų yra baigę lietuvių filologijos, informatikos, psichologijos, politikos mokslų, chemijos, fizikos, vadybos studijas. Planuojama, kad praėję griežtą atranką ir mokymus, rudenį mokyklose pradės dirbti 20 šio projekto dalyvių.

Jaunuosius mokytojus priimti panoro 52 mokyklos iš visos Lietuvos. Mokyklos labiausiai pageidavo pradinių klasių, IT, geografijos, chemijos, fizikos, anglų kalbos mokytojų. Pasak „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ projekto vadovės Indrės Stakėnienės, tai atspindi realią situaciją. Jau dabar padėtis su pradinių klasių mokytojais yra kritiška, prognozuojama, kad  po metų mokyklos susidurs su fizikos mokytojų trūkumu, nuo 2019 m. pritrūks matematikos, rusų kalbos mokytojų, nuo 2020 – chemijos mokytojų ir t.t.

 „Talentingi jaunuoliai retai renkasi pedagogines studijas, tačiau nemažai jų baigę universitetą ir kelis metus padirbėję, mielai sutinka išbandyti mokytojo darbą. Ši profesija vilioja jaunimą galimybe prisidėti prie svarbių pokyčių, dalis jų dalyvauja projekte ieškodami prasmingesnės veiklos, savirealizacijos. Tai žmonės, kurie pirmiausia pasirengę duoti, o ne imti“, – būsimų mokytojų motyvaciją apibūdino I. Stakėnienė. Pasak jos, svarbu ir tai, kad naujieji mokytojai ne tik užpildys trūkstamas vietas, bet ateis į mokyklą su nauju požiūriu – rūpintis kiekvieno vaiko mokymosi sėkme.

Devintus metus įgyvendinama alternatyvi jaunųjų mokytojų rengimo programa šiais metais smarkiai prasiplėtė.  Mokyklos ne tik gaus entuziastingą ir motyvuotą mokytoją, bet ir dalyvaus visą bendruomenę įtraukiančiame pokyčių projekte, sulauks verslo ir vadybinių konsultacijų, atsiras galimybė bendradarbiauti ir mokytis vieniems iš kitų.

„Programos mokytojai atsinešdavo daug naujų idėjų ir požiūrio, tačiau jų dėka vykstančius pokyčius galėjo pajausti tik jų mokoma klasė. Akivaizdu, jei norime, kad situacija mokykloje pasikeistų iš esmės, tam reikia visos mokyklos bendruomenės įsitraukimo. Tikimės, kad  sisteminis požiūris į pokyčius leis į projektą įsitraukusioms mokykloms pasiekti ilgalaikių ir tvarių rezultatų“, sako I. Stakėnienė.

Įgyvendindamas projektą „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“, Mokyklų tobulinimo centras bendradarbiauja su „Vilniaus prekybos paramos fondu DABAR“. Kaip pagrindinis projekto partneris šis fondas per trejus su puse metų iš viso numato skirti daugiau kaip 700 tūkst. eurų finansavimą.